logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۷۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

طرح کاداستر تا پایان سال جاری در تمامی جنگل‌های کشور عملیاتی می‌شود

طرح-کاداستر-تا-پایان-سال-جاری-در-تمامی-جنگل‌های-کشور-عملیاتی-می‌شود

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در بیش از ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی طرح کاداستر اجرایی شده است، گفت: تلاش داریم تا پایان سال ۱۳۹۷ در تمام جنگل‌های کشور طرح کاداستر اجرایی شود.

به گزارش موج رسا; مسعود منصور در جمع خبرنگاران با اشاره به حفاظت از اراضی در ملی در استان زنجان اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی از وظایف اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است.

وی با اشاره به وظایف چهارگانه حفاظت؛ توسعه؛ احیا و بهره‌برداری در سازمان منابع طبیعی بیان کرد: با انجام درست حفاظت سایر وظایف سازمان اعم از توسعه، احیا و بهره برداری با موفقیت پیش می‌رود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه تلاش سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور سوق دادن طرح‌های اجرایی منابع طبیعی به سمت بهره‌برداران و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است؛ تصریح کرد: بر اساس آمارها تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰ میلیون هکتار از اراضی به خود مردم واگذار شده است.

منصور با اشاره به اجرای طرح تامین آبگرمکن خورشیدی برای بهره‌برداران مراتع هم گفت: ۵ هزار خانوار از این آبگرمکن‌ها بهره‌مند شده‌اند و با این کار از بریده شدن صدها اصله درخت خودداری شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر نیازمند اعتبار مطلوب است؛ خاطر نشان کرد: منابع اعتباری کشور در این زمینه محدود ارائه می‌شود و همین موضوع سرعت اجرای طرح را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص تعارضات موجود بین مردم و منابع طبیعی بر عهده جهاد کشاورزی است؛ بیان کرد: در سال‌های اخیر پرونده‌های متعددی بوده که به نفع معترضان صادر شده و اراضی و مراتع ملی به عنوان مراتع غیر ملی تشخیص داده شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر