logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۷۵۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی ساماندهی نمی شود؛

سلب آرامش به سبک کسبه دوره گرد در زنجان/گلایه شهروندان از عدم ساماندهی وانت بارها

سلب-آرامش-به-سبک-کسبه-دوره-گرد-در-زنجان-گلایه-شهروندان-از-عدم-ساماندهی-وانت-بارها

وانت بارها هر روز در کوچه و محله های شهر زنجان با بلندگوی خود از مردم سلب آرامش می کنند.

به گزارش موج رسا; وانت بارها گاهی اقدام به فروش محصولات خود از کوچه ای به گوچه دیگر می کنند و برای اینکه مردم در جریان حضور آنها در محله باشند، با بلندگو محصولات خود را معرفی می کنند.

ساعت های طولانی این وانت بارها در خیابان ها و کوچه ها حضور دارند و سرو صدای زیادی را به ویژه زمان استراحت مردم ایجاد می کنند و این موضوع همواره مورد گله شهروندان بوده است.

این وانت بارها به شکل های مختلف در شهر فعالیت می کنند و تنها راه شهروندان شکایت به سامانه است که خیلی به کارشان رسیدگی نمی کند.

هنوز صدای یک وانت بار به انتهای کوچه نرسیده که وانت بار دیگری وارد کوچه می شود و جنس دیگری را می فروشد و این پروسه هر روز تکرار می شود.

صبح زود یا سر ظهر؛ وسط هفته یا جمعه فرقی نمی‌کند، کار آنها تعطیل ‌بردار نیست.وانتی‌های دوره‌گرد هر ساعت از شبانه روز که صلاح بدانند با آن بلندگوی رنگ و رو رفته قدیمی‌شان، در محله‌ها می‌چرخند و به دنبال مشتری هستند.

در این میان برایشان اصلا مهم نیست که آن صدای بلند ناهنجار که بی‌وقفه در بلندگو می‌دمد ممکن است حال بیماری را دگرگون کند، زن بارداری را به وحشت بیندازد، خواب شیرین کودکی را آشفته کند یا آرامش سالمندی را به هم بریزد.

یکی از شهروندان زنجانی با گلایه از عدم رسیدگی به مزاحمت وانت بارها و چرخ چی ها، گفت: وانت‌های دوره‌گرد زمان‌شناس خوبی نیستند، در تمام ساعات شبانه روز بخصوص هنگام استراحت فریادهای بی‌وقت‌شان کلافه‌‌کننده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی دانیم به کجا شکایت کنیم که رسیدگی کنند،افزود: مزاحمت های بسیاری از سوی این افراد می شود.

این شهروند ادامه داد: ثبت درخواست در سامانه 137 شهرداری نیز جواب نداد و این مزاحمت ها همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی معتقد است، قیمت محصولات وانت بارها نسبت به مغازه ها کمتر است و مردم رغبت بیشتری به خرید دارند.

مصطفی حقی با بیان اینکه سرو صدای زیاد و بی وقفه فروشندگان موجب سلب آرامش مردم می شود، افزود: ساماندهی وانت بارها می تواند این مشکل را حل کند.

وی گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش تعداد وانت بارها در سطح شهر هستیم و این مشکلات تمامی ندارد.

واقعیت این است که با وجود موجود بودن قانون درباره نحوه مقابله با این نوع از آلودگی صوتی، عملا سه نهاد شهرداری، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در کنترل این موضوع باید همکاری کنند.

"غلامحسن احمدی" معاون خدمات شهری شهردار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ساماندهی میوه فروشان سیار در سطح شهر زنجان اظهار کرد: ساماندهی میوه فروش سیار در زنجان از برنامه‌های شهرداری زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با مشکل نبود زمین مناسب برای راه اندازی بازارچه‌های کشاورزی در زنجان مواجه هستیم ابراز کرد: اگر زمین مناسب در دسترس داشته باشیم در راستای ساماندهی این وانت بارها اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به فعالیت فروش وانت بارها در زنجان ابراز کرد: برخی از وانت‌ بارهای میوه فروش سیار در سطح شهر زنجان فعالیت فصلی دارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین زمین مناسب اقدامات لازم برای ساخت بازاچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اقدام می‌شود، خاطر نشان کرد: این بازارچه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و اگر از طرف بخش خصوصی استقبال نشود به صورت اجاره در اختیار میوه فروشان سیار قرار می‌گیرد.

احمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک بازارچه در الهی در دست احداث بوده و یک بازارچه نیز در شهرک پونک در روبه روی آپارتمان‌های رضوان در حال ساخت است.

وی افزود: طرح ساخت 5 بازارچه نیز در دست مطالعه و پیدا کردن زمین مناسب برای احداث است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر