logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۷۵۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

وضعیت نابسامان ارزی سایه سنگینی بر بازار و اشتغال انداخته است

وضعیت-نابسامان-ارزی-سایه-سنگینی-بر-بازار-و-اشتغال-انداخته-است

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت نابسامانی قیمت‌ها و نوسانات ارزی گفت: این وضعیت بر بازار٬ اشتغال٬ صادرات و واردات سایه سنگین و تلخی انداخته است.

به گزارش موج رسا; اسداله درویش‌امیری امروز در جلسه نشست اعضای نمایندگان اتاق‌های بازرگانی٬ صنایع و معادن و کشاورزی و مسئولان استانی منطقه شمالغرب کشور با اشاره به اینکه امروز کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد اظهار کرد: همه فعالان اقتصادی کم و بیش این شرایط را احساس کردند.

وی تصریح کرد: در حال از یک شرایط معمول و عادی به یک شرایط غیرعادی عبور می‌کنیم و مشکلاتی نیز در مسیر دولت مردم و فعالان اقتصادی قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر سرنوشت نظام از دولت و ملت 81 میلیونی به هم گره خورده است بیان کرد: همه 81 میلیون نفر ملت ایران سوار یک کشتی هستند و کشتی دولت و قوای سه گانه از هم جدا نیست و اگر این کشتی سوراخ شود به ضرر همه تمام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آثار نابسامانی و نوسانات قیمت‌ها و ارز بر تولید و بازار٬ اشتغال٬ صادرات٬ واردات سایه سنگین و تلخی انداخته است بیان کرد: این موضوع را باید همه‌مان با دقت رصد کرده و برای عبور از این مشکلات هوشمندانه عمل کنیم.

درویش‌امیری با بیان اینکه نباید اجازه داده شود برخی از افراد با استفاده از بانک اطلاعاتی در جهت ثروت اندوزی استفاده کنند ابراز کرد: همچنین واردات با استفاده از ارز دولتی نیز باید مورد رصد قرار گیرد.

وی عنوان کرد: نباید اجازه داده شود که واردات با استفاده از ارز دولتی انجام شود و عرضه آن با ارز 8 هزار تومانی انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عرضه مواد اولیه با قیمت ارز بالاتر آثار سویی را در سایر بخش‌ها می‌گذارد افزود: تامین نهاده‌های دامداران و مرغداران بالاتر از ارز دولتی در عرضه آن نیز تاثیر می‌گذارد و باید از این مشکل جلوگیری شود.

وی افزود: باید همه باهم شریک سختی‌ها و دشواریهای ناشی از نابسامانی اقتصادی باشیم و نباید عده در این شرایط سختی بکشند و عده‌ای لذت ببرند.

درویش‌امیری با بیان اینکه در حال حاضر دچار مشکل نوسانات ارزی شدیم افزود: باید با اتحاد کامل برای عبور از این بحران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از توافقات 1+5 تعاملات بین‌المللی خوبی فراهم شده بود و از بن‌بست خارج شده و تعاملات و روابط خوبی با سرمایه‌گذاران سایر کشورها ایجاد شد افزود: با استقبال از سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاریهای خوبی در استان زنجان انجام شد.

استاندار زنجان با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای ترکیه٬ کره و ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در استان زنجان بیان کرد: در این مقطع شرایط مطلوبی حاکم بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر همین سرمایه‌گذاران خارجی در استان در تامین مواد اولیه با مشکل موادجه شدند.

درویش‌امیری با بیان اینکه در سال گذشته شرایط خوب و درخشانی را گذراندیم افزود: سال گذشته صادرات مواد معدنی و واردات در مسیر خوبی قرار گرفت و برای حوزه تولید و اشتغال نیز اتفاقات خوبی مهیا شد.

وی با اشاره به افزایش 56 درصدی صادرات از استان زنجان در سال گذشته افزود: درآمد گمرکی نیز در سال گذشته سه برابر افزایش یافت.

استاندار زنجان با بیان اینکه این شرایط امسال فرق کرده و مشکلاتی در این حوزه‌ها ایجاد شده است خاطر نشان کرد: با این وجود همه مشکلات را قبول داریم و این گونه نیست که ما از مشکلات خبر نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد میکنم این نشست در تهران برگزار شود گفت: حتما باید هم اندیشی و همفکری در بخش خصوصی ایجاد شود و امروز ما به شدت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای خروج از این بحران نیاز داریم.

//ع   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر