logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۷۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه زنجان مطرح شد؛

ضرورت همراهی رسانه ها با برنامه های ارشاد اسلامی/پیشنهاد جدا سازی داوری بخش خبرگزاری و مطبوعات داده شده است

ضرورت-همراهی-رسانه-ها-با-برنامه-های-ارشاد-اسلامی-پیشنهاد-جدا-سازی-داوری-بخش-خبرگزاری-و-مطبوعات-داده-شده-است-

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همراهی رسانه ها موجب اجرای مطلوب برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان می شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان زنجان با نمایندگی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، اظهار داشت: پس از برگزاری این نشست به عنوان دستگاه متولی قرار است برنامه هایی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برنامه های این اداره کل توسط بخش های مختلف در سال جاری اجرایی می شود، افزود: متولیان هر مجموعه ای این برنامه ها را برگزار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: هر نوع آموزش و برنامه رسانه ای توسط خانه مطبوعات استان زنجان برگزار می شود و با عقد تفاهم نامه ای با بخش های خصوصی برنامه ها اجرایی می شود.

کرباسی برضرورت همیاری رسانه ها با برنامه های ارشاد تاکید کرد و گفت: امیدوارم در مسیر همراهی همراه یکدیگر باشیم.

وی گفت: برگزاری نشست های تخصصی با ارباب رجوعان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشنهادات خبرنگاران  حاضر در نشست برای رسیدگی به صورت مکتوب در اختیار اداره قرار گیرد، گفت: برنامه های اجرایی توسط خود اداره اجرا نمی شود و با برون سپاری این برنامه ها در قالب انجمن های ادبی، فرهنگی و هنری اجرا می شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: دموکراسی با تمام مشکلات، آخرین راه بهره گیری از توان همگان است.

کرباسی با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران از طریق خانه مطبوعات اتفاق می افتد، گفت: با تاکیدات دولت این اداره تنها نظارت بر عملکرد مجریان برنامه ها را دارد و اجرای برنامه ها برون سپاری می شود.

وی افزود: این اداره تلاش می کند با همراهی رسانه ها مشکلات مربوطه را رفع کنیم و موارد مورد نیاز از طریق وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد پیگیری می شود.

کرباسی به ضرورت شایسته سالاری در جایگاه مدیریتی فارغ از جنسیت تاکید کرد و گفت: علیرغم سخت گیری هایی که در زمینه مدیریت بانوان وجود دارد ولی بانوان از پتانسیل های لازم در این جایگاه برخوردار هستند.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان هم در این نشست اظهار کرد: در سامانه خانه مطبوعات استانی زنجان 147 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 96 نفر تائید شدند.

وی ادامه داد:  چهامین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه های خبری امسال برگزار و علاقمندان به شرکت می توانند تا 31 تیر آثار خود را بارگذاری کنند.

 رئیس خانه مطبوعات استان زنجان اظهار داشت: 147 نفر در استان زنجان در خانه مطبوعات ثبت نام کرده  و96 نفر تایید شده اند.

وی بیان اینکه از این تعداد 79 نفر عضو اصلی و 17 نفر عضو افتخاری خانه مطبوعات استان زنجان هستند، افزود: 41نفر از اعضای خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان عضو این خانه هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در 17 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، افزود: یکی از پیشنهادات خبرنگاران استان زنجان جدا سازی بخش خبرگزاری و مطبوعات بود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر