برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری/ 9 طرح سرمایه گذاری زنجان بررسی شد
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: یکی از اهداف مهم جشنواره آش ایرانی،برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری محسوب می شود.
یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جلسه كميته فني سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با بررسي 9 طرح سرمايه گذاري برگزار شد.
وی افزود: این 9 طرح گردشگري به منظور تقويت زيرساخت هاي اقامتي، پذيرايي، تفريحي و توريستي استان زنجان بررسی شد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جشنواره گردشگري غذا و هنر آشپزي ايراني با محوريت استعداديابي آشپزي از تاريخ 10 لغايت 12 مرداد ماه سال 97 در استان زنجان برگزار مي شود.
وی افزود: اين رويداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. اين مسابقه در سه بخش به منظور استعداد يابي و استفاده از غذاهاي سنتي، رقابت بين آشپزان حرفه اي به منظور انتخاب اساتيد از بين آنها و نيز رتبه بندي رستوران ها برگزار مي شود.
این مسئول ادامه داد: در پايان جشنواره نيز 5 آشپز برگزيده براي شركت در جشنواره بين المللي گردشگري در بهمن ماه سالجاري معرفي مي شوند.
به گفته مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان در اين جشنواره 20 غرفه به آشپزي اختصاص دارد و 60 غرفه نيز به صنايع دستي، صنايع غذايي و ... اختصاص مي يابد.
رحمتی در خصوص اهداف برپايي اين جشنواره عنوان كرد: احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب و کار مستقل از اهداف این جشنواره است.
وی گفت: برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا های محلی در منو های هتل ها و واحدهای پذیرائی و کیترینگ ها از جمله اهداف برپايي جشنواره گردشگري غذا و هنر آشپزي ايراني در زنجان است.
رحمتي بر شناسايي استعدادهاي آشپزي در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران تاکید کرد و افزود: شناسائی استعداد های شهروندان و آموزش های تکمیلی و بکارگیری آنها در هتل ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان از اهداف اصلي اين جشنواره است.
وی در خصوص محتواي جشنواره گفت: برگزاري مسابقه مراكز عرضه غذا، برگزاري مسابقه استعداديابي آشپزان، برگزاري كارگاههاي آموزشي، غرفههاي عرضه صنايعدستي، برگزاري برنامههاي فرهنگي، انتخاب برترينهاي مراكز عرضه غذا و انتخاب استعدادهاي آشپزي استان محتواي جشنواره گردشگري غذا و هنر آشپزي ايراني را تشكيل مي دهد.//ن
انتهای پیام/