logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۷۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

اتحادیه‌ها و اتاق اصناف برای تنظیم قیمت‌ها در بازار پای کار بیایند

اتحادیه‌ها-و-اتاق-اصناف-برای-تنظیم-قیمت‌ها-در-بازار-پای-کار-بیایند

فرماندار زنجان با اشاره به ورود جدی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در بازار گفت: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف برای تنظیم قیمت‌ها در بازار پای کار بیایند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سیستم برآورد قیمت‌ها در بازار برای اقلام پرمصرف باید ایجاد شود به عنوان مثال در دو ماه آینده به لوازم التحریر یک نیاز جدی در بازار خواهیم داشت و باید از امروز به فکر تنظیم قیمت‌ها در بازار باشیم.

وی تصریح کرد: باید وارد کننده‌ای که با نرخ ارز وارد کرده مشخص شده و سهمیه بندی صورت گیرد و لیست وارد کنندگان نیز به اتحادیه داده شود تا نیاز بازار تامین شود.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: در پوشاک و سایراقلام پر مصرف نیز چنین وضعیتی نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به حل مشکل گرانی لاستیک در استان زنجان افزود: برای حل این مشکل اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به صورت جدی باید پای کار بیایند.

عسگری عنوان کرد: تا زمانی که لاستیک فروش و اتحادیه مربوطه با وارد کننده و توزیع کننده و همچنین تولید کننده لاستیک داخلی نتوانند این ارتباط را برقرار کنند و قیمت مصوب در اختیارشان قرار نگیرد حتی بخشنامه‌هایی هم صادر شود نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی ابراز کرد: حتی با این روند توزیع کنندگان نیز ممکن است با جریمه تعزیراتی دچار خسران شوند.

فرماندار زنجان افزود: برای اینکه بخواهیم نتیجه‌ای حاصل شود اتحادیه‌‌ها و اتاق اصناف به صورت جدی وارد کار شوند تا گزینه‌های اصلی وارد کنندگان با نرخ ارز شناسایی شوند.

وی با تاکید بر مسئله برآورد در بازار عنوان کرد: اگر بتوانیم یک برآورد دقیقی از نیاز‌های آتی مصرف کننده‌ها داشته باشیم و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم قطعا نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر