logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۷۵۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان زنجان:

مدارس غیردولتی در ایام تابستان حق ورود به دروس سال بعد را ندارند/ تشکیل تیم‌هایی برای نظارت بر مدارس غیردولتی زنجان

مدارس-غیردولتی-در-ایام-تابستان-حق-ورود-به-دروس-سال-بعد-را-ندارند-تشکیل-تیم‌هایی-برای-نظارت-بر-مدارس-غیردولتی-زنجان

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس غیردولتی در ایام تابستان حق ورود به دروس سال بعد را ندارند.

به گزارش موج رسا; علی بیات با اشاره به جایگاه و اهمیت مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: خوشبختانه امروز شاهد رشد و بالندگی نهال مشارکت در جامعه هستیم به نحوی که ارتباط اولیا و مربیان در مدارس نسبت به گذشته بهتر شده است، هرچند تعمیق و افزایش این ارتباط ضروری است.

 بیات با اشاره به ناکارآمدی روش های سنتی و قدیمی در فرآیند تربیت دانش آموزان گفت : تغییر رویکرد و نگاه مدیران به مقوله تعلیم و تربیت و اداره مدرسه به عنوان یک ضرورت مهم باید مورد توجه قرار گیرد به نحوی که مدیران مدارس بویژه مدارس غیردولتی با آگاهی از آخرین یافته های حوزه علوم تربیتی نسبت به اداره مدرسه اقدام نمایند.

وی مشتری مداری را به عنوان یک اصل مهم در سیستم مدیریت مدارس غیردولتی دانست و افزود :توجه به کیفیت آموزشی یکی از مهم ترین آیتم های تعالی مدرسه است که استفاده از فناوری های نوین و جدید برای ارتقای کیفیت آموزشی اثر گذار است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به سه ضلع برنامه ریزی مدرسه یعنی دولت ؛ موسسان و مردم گفت: توجه به نظرات و پیشنهادات انجمن اولیا مربیان  در تمامی برنامه ریزی ها مهم است.

وی با اشاره به تشکیل تیم نظارت بر مدارس غیر دولتی و تقویت نظارت ها بر فعالیت این مدارس گفت: این نظارت ها با رویکرد جدید و دوری از نگاه سنتی و قیم مآبانه و با هدف اصلاح وضع موجود انجام می پذیرد نظارت هایی که منجر به هدایت و حمایت از مدارس خواهد شد.

بیات از توسعه دولت الترونیک در آموزش و پرورش مدارس غیردولتی و راه اندازی10 سامانه در سال جاری در این حوزه خبر داده اظهار داشت: تمامی اقدامات و برنامه ها از طریق این سامانه ها خواهد بود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به فعالیت های پرورشی خوب مدارس غیردولتی خواستار انعکاس عملکردها در تمامی حوزه ها بویژه در حوزه پرورشی شد و گفت : انعکاس مطلوب فعالیت ها منجر به شناحت بیشتر مردم و مسئولین از خدمات این مدارس خواهد بود.

بیات با اشاره به ضرورت اخذ یا تمدید تاییدیه نوسازی برای تمامی فضاهای آموزشی گفت : داشتن تاییدیه نوسازی برای کلیه فضاهایی که به عنوان مدرسه یا مرکز پیش دبستانی استفاده می شود اولین فاکتور برای ادامه فعالیت این مدارس یا مراکز می باشد؛ ضمن اینکه مدیران و موسسان مدارس غیردولتی موظف به معرفی کلیه نیروهای شاغل در مدارس به هسته گزینش ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی هستند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به نقش مدیران مدارس در اجرای مطلوب برنامه ها گفت : تاثیر منابع انسانی بر توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست در همین راستا مدیریت منابع انسانی و آموزش نیروی انسانی شاغل در مدارس بسیار مهم بوده و بدون شک زمینه ساز ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود به عبارت دیگر باید اذعات داشت که شایستگی مدیران مدارس تضمین کننده کیفیت آموزشی است.

بیات با اشاره به ضرورت رعایت کلیه قوانین و مقررات در مدارس گفت : ورود افراد و موسسات مختلف به مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی است و هرگونه رابطه مالی، عقد قرارداد و همکاری مدارس با مؤسسات برگزار‌کننده آزمون، تابع قوانین و مقررات آموزش و پرورش بوده و مدارس غیردولتی هیچ تفاوتی در این زمینه با مدارس دولتی ندارند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به فعالیت های تابستانی مدارس غیردولتی گفت: مدارس در ایام تابستان حق ورود به دروس سال بعد را ندارند ضمن اینکه تاکید می شود در فوق برنامه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آتی، مهارت آموزی اولویت اول و اصلی باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر