logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۷۵۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در همایش دهیاران زنجان مطرح شد؛

تسلیم آمریکا شویم،عزت خود را لگد مال کرده ایم/ در عزل و نصب‌های استان دخالت نمی‌کنم

تسلیم-آمریکا-شویم،عزت-خود-را-لگد-مال-کرده-ایم-در-عزل-و-نصب‌های-استان-دخالت-نمی‌کنم

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت: اگر تسلیم شویم، عزت خود را لگدمال کرده و شرف خود را زیر پا می‌گذاریم.

به گزارش موج رسا; کریم‌الله شعبانی در همایش دهیاران استان زنجان که به مناسبت روز ملی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد،اظهار داشت: با حضور دهیاران تحولات مطلوبی در روستاها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دهیاران به خوبی استفاده شده است، افزود: دهیاران گریبان‌گیر مسائل پیش پا افتاده‌ای به خاطر عدم انعطاف پذیری برخی دستگاه های اجرایی هستند. 

این مسئول برضرورت طرح مسائل روستاها در جلسات شورای اداری شهرستان ها تاکید کرد و گفت: دهیار به عنوان نماینده دولت در روستاها نقش مهمی در حل مشکلات روستاییان دارند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در برخی مواقع اشرافیت دهیاران نسبت به موضوعات بالا بوده و باید مدیران از این ظرفیت استفاده کنند.

شعبانی با اشاره به شرایط سخت جامعه امروز، یادآور شد: اگر تسلیم شویم، عزت خود را لگدمال کرده و شرف خود را زیر پا می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد آمریکا ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم است،افزود: برای مقابله با دشمنان باید از دعواهای جناحی و سیاسی پرهیز کنیم.

 

*دهیاران 4 سال فرصت خدمتگزاری دارند

"آیت‌الله علی خاتمی"نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این همایش دهیاران اظهار داشت: دهیاران طی چهار سال فرصت خدمت به روستاییان را دارند که باید با برنامه های مناسب در خدمت مردم باشند.

وی برضرورت شناسایی مشکلات موجود از سوی دهیاران تاکید کرد و گفت: دهیاران،انگیزه کار و نشاط و توان کار را دارند.

 

*امام جمعه سرباز ولایت در مرکز استان است

این مسئول با بیان اینکه امام جمعه سرباز ولایت در مرکز استان است باید در جایگاه پدر به مسائل نگاه کند،افزود:نماینده ولی فقیه باید فراجناحی بوده و تحمل شنیدن نقدها و دیدگاه‌های مختلف را داشته باشد.

 امام جمعه زنجان افزود: در عزل و نصب‌های استان دخالت نمی‌کنم اما اگر مشورت بخواهند شرعا خود را برای اظهارنظر ملزم می‌دانم.

آیت‌الله خاتمی برضرورت ایجاد نشاط در روستاها تاکید کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته مسائل روستا بیشتر در نبود آب،برق و جاده خلاصه می شد، افزود: امروز صحبت از کم بودن سرعت اینترنت در روستاها مطرح است و آبادانی روستاها فقط دستاورد نظام جمهوری اسلامی است. 

 نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با ساختن ورزشگاه در روستاها مخالف نیستم اما اگر روستایی آب آشامیدنی سالم نداشته باشد، ورزشگاه به درد مردم نمی خورد. وی  یکی تولید بی‌رویه شهر و شهرستان را از آفت‌های چهل سال گذشته عنوان کرد و افزود: برخی از شهرهای استان زنجان در ظاهر شهر شده است ولی با زیرساخت‌های درآمد روستایی هستند. 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در مدیریت منابع‌طبیعی خوب عمل نکرده‌ایم، تصریح کرد: 10 هزار چاه آب غیرمجاز در سطح استان شناخته شده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دهیاران از اعضای روستاها هستند و روستاییان قدرشان را می‌دانند، ادامه داد: در دنیای امروز کاشت دیمی و غیرعلمی اصلا عقلانی نیست،باید سراغ افزایش راندمان کشت برویم.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، همه شئونات کشور در دست آمریکا بود، گفت: در آن دوران متاسفانه نفت رایگان به اسرائیل می‌دادیم و زخمی‌های اسراییل را مداوا می‌کردیم.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: ترامپ دلال خوبی است و رسما ایران به را نشاندن پای میز مذاکره تهدید می کند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: تغییر نظام خواسته دشمنان اسلام است و به همین دلیل امکان آشتی بین ما و آمریکا وجود ندارد.

وی تضاد بین ایران و آمریکا را تضاد کلی عنوان کرد و گفت: هست یکی مساوی با حذف دیگری است چرا که ایران نه تنها اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه حمایت از گروه‌های مقاومت، عمق راهبرد ما است.

 

*فعالیت 630 دهیار در استان زنجان

 "علی محمودی" مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر 655 روستا دارای دهیاری شده‌اند. در حالی که تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، 501 دهیاری فعال داشتیم. 

وی با بیان اینکه 630 دهیار در استان فعالیت می کنند، افزود: از بند تاسیس دهیاری‌ها 20 هزار میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت که 15 هزار میلیارد تومان از آن در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.

وی گفت: در سطح استان نیز تا پایان سال 92، این رقم حدود 18 میلیارد تومان بود و در سال 96 به 61 میلیارد تومان رسید. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 600 پروژه با 50 میلیارد تومان در سطح روستاهای استان اجرا شد و از محل همین اعتبارات، مبالغی برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی در نظر گرفته شده است. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر