logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۷۵۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ناکامی فرنگی‌کاران نونهال زنجانی در مسابقات قهرمانی کشور

ناکامی-فرنگی‌کاران-نونهال-زنجانی-در-مسابقات-قهرمانی-کشور

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور در حالی در خرم آباد به کار خود پایان داد که با ناکامی کشتی گیران زنجانی همراه بود.

به گزارش موج رسا; رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روزهای 11 و 12 تیرماه در سالن توکل مصطفی زاده شهر خرم آباد استان لرستان و به صورت مشارکتی با فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار شد.

در پایان این رقابت ها که با حضور 338 کشتی گیر از 30 استان، در 8 دور و با انجام 371 کشتی برگزار شد تیم استان خوزستان بعنوان قهرمانی رسید و تیم های تهران و خراسان رضوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

نتایج مسابقات کشتی فرنگی نونهالان در حالی از طرف فدراسیون کشتی منتشر شده که نامی از 10 فرنگی کار اعزامی زنجان در بین 10 نفر اول دیده نمی‌شود، هر چند که برخی از مسئولان هیئت از کسب یک مقام پنجمی و دو مقام هشتمی خبر می‌دهند.

اگر بگوییم که کشتی زنجان در بخش فرنگی در ادوار گذشته توفیق آنچنانی نداشته است اما با توجه به حضور حسین نوری در تیم ملی می‎‌توان به این نتیجه رسید که این استان استعدادهای خوبی نیز در بخش فرنگی داشته که می‌توان با سرمایه‌گذاری و توجه به این استعدادها قهرمانان بزرگی را به جامعه ورزش کشور معرفی کرد.

کشتی زنجان در این سالها با وجود استعدادها بعد از ستاره‌هایی همچون میثم نصیری، محمد نادری، میثم حیدری و حسین نوری نتوانسته به توفیقات بزرگی دست یابد و به نظر می‌رسد ورزش اول کشور در زنجان نیاز به توجه بیشتر به رده‌های پایه و تربیت استعدادهایی دارد که بتوانند جای بزرگان کشتی این استان را بگیرند، موضوعی که تا به امروز محقق نشده است.

فضای ورزش اول کشور در زنجان چندان دوستانه نیست به طوری که در برهه‌های مختلف شاهد انتقاد ستاره‌های این سالهای کشتی زنجان از مسئولان ورزشی استان و هیئت کشتی بودیم، به طوری که حتی این اختلافات به رسانه‌ها نیز کشیده شد.

میثم نصیری یکی از قهرمانان کشتی آزاد زنجان که سابقه قهرمانی آسیا، قهرمانی جام جهانی و قهرمانی مسابقات مختلف بین المللی را دارد و در مسابقات المپیک نیز با وجود شایستگی نتوانست انتظارات را برآورده کند، یکی از منتقدان جدی به مسئولان ورزشی استان و هیئت کشتی است.

نصیری که از عدم حمایت هیئت کشتی و مسئولان ورزش استان گلایه داشت و با این وضعیت راهی مسابقات جایزه بزرگ گرجستان شده بود، در این مسابقات نتوانست در حد توانایی‌های خود ظاهر شود، وی در وزن 70 کیلوگرم با نتیجه 10 بر 4 مغلوب کایا از ترکیه شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر