logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۷۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اصفهانیان در گفت‌وگو با موج رسا:

کمیته داوران فیفا نظر مثبتی به تیم داوری ایران دارد/ فغانی به قضاوت در فینال جام جهانی نزدیک‌تر شده است

کمیته-داوران-فیفا-نظر-مثبتی-به-تیم-داوری-ایران-دارد-فغانی-به-قضاوت-در-فینال-جام-جهانی-نزدیک‌تر-شده-است

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ‏ گفت: با عملکردی که تیم داوری ایران داشته ما امیدوار و منتظر قضاوت فغانی در فینال جام جهانی هستیم.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به داوری‌های جام جهانی و استفاده داوران از سیستم VAR اظهار کرد: استفاده از ویدئو چک دارای جنبه‌های مثبت و منفی است که گاهی داوری‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم جنبه‌های مثبت ویدئو چک را بررسی کنیم باید بگوییم که با این سیستم داور متوجه اشتباه خود شده و آن را اصلاح می‌کند و در این راستا حق به حق‌دار می‌رسد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه استفاده از ویدئو چک معایبی هم دارد، ابراز کرد: گاهی مراجعه به ویدئو چک سبب تلف شدن وقت بازی، کاسته شدن سرعت بازی و به همچنین تمرکز تیم داوری و بازیکنان به هم می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه گاهی استفاده از ویدئو چک و تغییر تصمیمات بر روی تماشاگران هم تاثیرگذار بوده و ممکن است جو ورزشگاه را به هم بریزد، خاطرنشان کرد: اینکه داور از قبل می‌داند که می‌تواند در صحنه‌های مختلف به ویدئو چک مراجعه کند سبب شده تا داور جای گیری مناسب، دوندگی لازم و یا تمرکز لازم را نداشته باشد و همچنین از قدرت داور نیز کاسته می‌شود.

اصفهانیان بیان کرد: در کل با توجه به اینکه با بازبینی فیلم حق در بیشتر اوقات به حق‌دار می‌رسد، شاید نکته مثبتی باشد اما باید توجه داشت که با این سیستم از قاطعیت داور کاسته شده است.

وی در خصوص عملکرد تیم داوری ایران در جام جهانی گفت: قبل از اینکه تیم آقای فغانی راهی جام جهانی شود بازیهای بزرگی را از جمله فینال المپیک، فینال جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌های آسیا، کنفدراسیونها و غیره را سوت زده و تجربه خوبی در سطح آسیا و جهان داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه آقای فغانی کلاسهای برگزار شده فیفا را به خوبی گذرانده است، اظهار کرد: آقای فغانی چه از نظر دانش داوری، آمادگی جسمانی، ارتباطات و زبان بدن و مدیریت بازی در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس کمیته داوران فیفا نیز به تمجید عملکرد فغانی پرداخته است، افزود: تیم‌های داوری مختلفی از تمام قاره‌ها در جام جهانی حضور دارند و مسائل زیادی نیز در خصوص عملکرد داوران مطرح است.

اصفهانیان با بیان اینکه شاهد قضاوت فغانی در مراحل بالاتر خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به عملکرد تیم داوری ایران دور از دسترس نیست که قضاوت در فینال جام جهانی به آقای فغانی واگذار شود.

وی در خصوص نگاه فیفا به تیم داوری ایران عنوان کرد: کمیته داوران فیفا نگاه مثبتی به تیم داوری ایران دارد، وقتی قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان به تیم داوری ایران داده می‌شود نشان از اعتماد کمیته داوران فیفا به این تیم است.

رئیس کیمته داوران فدارسیون فوتبال بیان کرد: با توجه به صحبت‌های رئیس کمیته داوران فیفا و تمجیدش از تیم داوری ایران و همچنین قضاوت‌های بی نقص فغانی نگاه مثبتی نسبت به ایشان در فیفا وجود دارد.

وی با بیان اینکه آقای فغانی در بازیهای خود به ویدئو چک مراجعه نکرده است، عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده قدرت داوری فغانی بوده و این موضوع امید ما را برای سپردن قضاوت فینال جام جهانی به وی افزایش داده است.

اصفهانیان با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که ویدئو چک در جام ملت‌های آسیا نیز مورد استفاده قرار گیرد، ابراز کرد: این احتمال وجود دارد که در جام ملتهای آسیا نیز شاهد این موضوع باشیم اما هنوز چنین جمع‌بندی اتفاق نیفتاده و این موضوع بستگی به وجود امکانات لازم و تصمیم‌گیری سران کنفدارسیون فوتبال آسیا دارد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر