logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۷۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

برنامه های اوقات فراغت باید به رشد خلاقیت ها و سلامت جسم و روان کمک کند/ انعقاد تفاهم نامه سه جانبه برای غنی سازی اوقات فراغت در زنجان

برنامه-های-اوقات-فراغت-باید-به-رشد-خلاقیت-ها-و-سلامت-جسم-و-روان-کمک-کند-انعقاد-تفاهم-نامه-سه-جانبه-برای-غنی-سازی-اوقات-فراغت-در-زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: باید برنامه های اوقات فراغت با توجه به فراگیر شدن فضای اینترنتی به رشد خلاقیت ها و سلامت جسم و روان کمک کند. 

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی،در آیین افتتاحیه طرح «آسمانی ها» اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اظهار داشت: اوقات فراغت در زندگی انسان های عصر صنعت و تکنولوژی و اینترنت به عنوان پدیده اصلی محسوب می شود و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گروهی از انسان ها در حوزه کاری خود احساس تکامل شخصیتی و رشد را ندارند،افزود: لذا این افراد در اوقات فراغت به تکامل شخصیتی می رسند.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان ها نیاز به مدیریت اوقات فراغت دارند و باید برنامه ریزی و ساماندهی این ایام از سوی سازمان ها به خوبی انجام شود، ادامه داد: در انتخاب فعالیت در وقت فراغت آزاد هستیم و زیبایی اوقات فراغت هم در همین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: میل به تفریح، شادابی و نشاط یک امر طبیعی است که با سرشت انسان آمیخته شده و از آغاز تولد تا پایان زندگی با انسان همراه است.

کرباسی با بیان اینکه تمایل به شادی در دروان بزرگسالی متاثر از شرایط خانوادگی و اجتماعی هر فردی است، ادامه داد: باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه خانواده ها انجام دهند.

 وی آغاز اوقات فراغت را برای کودکان در شهرها با تعطیلی مدارس عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در روستاها جوانان و نوجوانان در این ایام به برداشت محصول مشغول هستند و اوقات فراغت این قشر پس از فصل برداشت آغاز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: باید برنامه های اوقات فراغت با توجه به فراگیر شدن فضای اینترنتی به رشد خلاقیت ها و سلامت جسم و روان کمک کند. 

کرباسی برضرورت استفاده بهینه از اوقات فراغت تاکید کرد و افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده برنامه های اوقات فراغت استان به چهار شکل ورزش و بازی ها، مراسم و فعالیت های سنتی نظیر مساجد و مراکز فرهنگی، فعالیت های ذهنی همانند کانون های مساجد و کتابخانه ها و نشست های موضوعی و گردشگری و زیارتی در قالب رسانه های گروهی، تالارهای نمایش و موزه ها برگزار می شود.

 وی افزود: به منظور بهره مندی از فضای مسجد و امکانات دستگاه ها، تفاهم نامه های با ادارات ورزش و جوانان، آموزش فنی و حرفه ای و جمعیت هلال احمر منعقد شد.

 این مسئول ادامه داد: سال گذشته ستاد اوقات فراغت مساجد در280 پایگاه اوقات فراغت، 15 هزار و 250 نفر را در استان زنجان تحت پوشش برنامه های خود قرار داد.//ن 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر