logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۷۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل زندانهای استان زنجان:

100 نفر از زندانیان غیرعمد به کمک خیرین در زنجان آزاد می‌شوند/ برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان زنجان اجرا می‌شود

100-نفر-از-زندانیان-غیرعمد-به-کمک-خیرین-در-زنجان-آزاد-می‌شوند-برنامه‌های-فرهنگی-و-تربیتی-در-زندان‌های-استان-زنجان-اجرا-می‌شود

مدیرکل زندانهای استان زنجان با اشاره به حضور فعال خیرین در آزاد سازی زندانیان غیرعمد در استان زنجان گفت: 100 نفر از زندانیان غیرعمد با استفاده از منابع کمک‌های خیرین در استان زنجان آزاد می‌شوند.

به گزارش موج رسا; علاالدین کریمی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان به حضور فعال خیرین در آزاد سازی زندانیان غیرعمد اشاره و اظهار کرد: کمک‌های خیرین در برنامه گلریزان امسال 90 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در برنامه گلریزان امسال یک میلیارد و 75 میلیون تومان در شهر‌های زنجان، خرمدره، خدابنده و ابهر برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع آوری شده است.

مدیرکل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده 100 نفر از زندانیان غیرعمد با کمک خیرین آزاد می‌شود بیان کرد: 50 نفر از زندانیان آزاد شدند و پرونده 50 نفر از زندانیان نیز در دست مطالعه و بررسی بوده و در آینده نزدیک 50 نفر دیگر آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی زندانیانی که به دلیل بدهی‌های پایین زندانی شدند در اولویت قرار دارد افزود: زندانیان غیرعمد افرادی هستند که به دلیل چک‌های برگشتی و مسائل کارگاهی، طلاق و غیر بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه در زندانیان در سال گذشته 2 هزار و 142 مورد از مرخصی اعطایی بهره مند شدند اظهار کرد: مرخصی‌ها با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موضوع تحکیم روابط خانوادگی برای زندانیان داده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال برای زندانیان و مراقب‌های بعد از خروج زندانیان از زندان تصریح کرد: در سال گذشته برای 220 نفر از زندانیان آزاد شده در زنجان تشکیل پرونده شده که 68 نفر توانستند از تسهیلات بانک‌ها برای ایجاد اشتغال برخوردار شوند.

مدیرکل زندانهای استان زنجان بیان کرد: مجموع مبالغ تسهیلات ارائه شده برای زندانیان آزاد شده برای ایاد اشتغال 12 میلیارد و 212 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حرفه آموزی برای زندانیان افزود: حرفه آموزی برای زندانیان ما در زندان حرفه آموزی برای زندانیان و ایجاد اشتغال برای زندانیان است.

کریمی با بیان اینکه کلاس‌ها حرفه آموزی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای زندانیان غیرعمد برگزار می‌شود بیان کرد: 206 نفر در کلاس‌هایی که برگزار شد شرکت کردند.

وی ابراز کرد: یک هزار و 37 نفر در آزمون نهای شرکت کردند که 947 نفر توانستند کارنامه قبولی را دریافت کنند.

مدیرکل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 605 نفر در داخل زندان در حرفه‌های مختلف مشغول بکار هستند افزود: این امر برای زندانیان منبا درآمد بوده و با این درآمد زندانیان می‌توانند پس انداز کرده و تامین مخارج خانواده‌هایشان را تامین کنند.

وی با اشاره به جدا سازی زندانیان مواد مخدر با سایر زندانیان در زنجان بیان کرد: در حال حاضر بند زندانیان مواد مخدر به صورت کامل از زندانیان معمولی جداسازی شده است.

کریمی با اشاره به پروژه انتقال زندان زنجان به خارج از شهر بیان کرد: این امر از برنامه‌هایی است که در دست بررسی بوده و این پروژه در حال حاضر در مرحله تخصیص اعتبار و تحویل زمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال هیچ گونه خودکشی و فرار زندان در استان زنجان نداشتیم افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان در اولویت قرار دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر