logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۷۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد

تهیه و پخش بیش از 65 هزار دقیقه برنامه در ماه رمضان

تهیه-و-پخش-بیش-از-65-هزار-دقیقه-برنامه-در-ماه-رمضان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، از تهیه و پخش 65 هزار و 100 دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان توسط رسانه استانی خبر داد.

به گزارش موج رسا;  مرتضی صفری در جمع خبرنگاران افزود: رسانه استانی در ماه مبارک رمضان امسال برای فراهم کردن فضای شاد و معنوی در سطح استان و بهره‌گیری از فرصت طلایی این ماه مبارک برای تبلیغ معارف دینی، تقویت روحیه همدلی و کمک به هم‌نوعان و انتقال مفاهیم انقلابی با توجه به تقارن با ایام 14 و 15 خرداد برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام داه بود و در مجموع بیش از 65 هزار و 100 دقیقه برنامه فراخور این ایام تولید، تأمین و پخش کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان بسیار پربار بوده است، تصریح کرد: بهره‌گیری از حضور کارشناسان و اساتید خبره در برنامه‌ها، تعاملی کردن و استفاده از مشارکت مخاطبان در برنامه‌های مختلف، توجه به چهل سالگی انقلاب، معرفی موسسات خیریه و خیرین و نیکوکاران در برنامه‌ها، انعکاس ویژه جشن گلریزان، مشارکت موثر در جلب کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، ارتباط ویژه با شبکه شما و پخش شش برنامه ویژه سحری مرکز زنجان از شبکه شما در اولین روزهای ماه مبارک رمضان، از جمله شاخصه‌های برنامه‌های امسال صدا و سیمای مرکز زنجان در این ایام بود. 

 این مسئول با اشاره به تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم رسانه استانی در ماه پرخیر و برکت رمضان، به عملکرد حوزه‌های تولیدی مرکز زنجان اشاره و اظهار کرد: شبکه اشراق در این ماه مبارک 39 هزار و 420 دقیقه برنامه تهیه، تولید و پخش کرد. ویژه برنامه‌های سیما برای این مناسبت آیدین آیی (ویژه برنامه افطار) و نسیم سحر (ویژه سحر) بود که در طول ایام این ماه مبارک پخش شد. 

 وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام، پخش زنده مراسم جمع‌خوانی قرآن‌کریم هر روز به مدت یک ساعت بود که از حسینیه اعظم زنجان به صورت زنده پخش شد و مورد استقبال عمومی نیز قرار گرفت. گفتنی است که معاونت سیمای مرکز زنجان در سال‌های گذشته همواره در اجرا و پوشش این برنامه جزو شبکه‌های برتر استانی بوده است.

صفری یادآور شد: شبکه استانی سیما برای پوشش درخور راهپیمایی مردم مومن و ولایت‌مدار زنجان در روز جهانی قدس، ویژه برنامه «روز قدس» را به صورت زنده پخش کرد که در آن تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از حضور حماسی مردم استان و وحدت و یکپارچگی آنان در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطين را به تصویر کشید. معاونت سیما همچنین در روز عید سعید فطر علاوه بر پوشش و پخش زنده نماز عید فطر، با ویژه برنامه شاد و مفرح گئجه‌لر «ویژه عید فطر» مهمان خانه‌های هم استانی‌ها بوده و تلاش کرد ساعات شاد و مفرحی را برای آنان فراهم کند.

 این مسئول در ادامه به اقدامات صورت گرفته در رادیو استانی اشاره کرد و گفت: رادیوی استانی زنجان با تولید، تأمین و پخش بیش از 24 هزار و 151 دقیقه برنامه در این ماه مبارک، تلاش کرد لحظات معنوی را برای شنودگان خود فراهم کند. ویژه برنامه هایی همچون آیلار آیی (ویژه افطار)، اوباشدانلار (ویژه سحر)، ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و ویژه برنامه‌های شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، از جمله برنامه‌هایی بود که رادیوی استانی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده بود. 

 وی افزود: از دیگر ویژه برنامه‌های صدای مرکز زنجان، پخش زنده جمع‌خوانی قرآن کریم هر روز به مدت یک ساعت بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. «بیرلیک حماسه سی» هم عنوان ویژه برنامه‌ای بود که برای روز قدس تدارک دیده شده بود تا همراه و همگام با راهپیمایان روزه‌دار باشد. برنامه «شب‌های ایران» نیز با موضوع پوشش لیالی قدر شهرستان‌های استان به مدت 90 دقیقه از صدای مرکز زنجان و همزمان به صورت زنده از تمام رادیوهای استانی مراکز روی آنتن رفت. همچنین معاونت صدا برای بدرقه این ماه عزیز یعنی عید سعید فطر نیز ویژه برنامه‌های «ترش وشیرین» و «عطر عاشقی» را تدارک دیده بود. 

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت خبر مرکز در این ماه پرداخت و اظهار کرد: معاونت اطلاعات و اخبار نیز در کنار سایر معاونت تولیدی با تهیه و پخش خبرها، گزارش‌ها و تفسیرهای رادیویی و تلویزیونی، اخبار مکتوب و ... به مدت بیش از 1525 دقیقه به ماه مبارک رمضان و موضوعات پیرامون آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: رسانه استانی در مجموع با بهره‌گیری از تمام توان، نيروها و امكانات خود تلاش کرد تا بتواند لحظات دلنشين همراه با معرفت و معنويت را برای هم استانی‌ها فراهم کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر