logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۷۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرجهاد کشاورزی طارم:

400 تن محصول نوبرانه گیلاس در طارم برداشت می‌شود

400-تن-محصول-نوبرانه-گیلاس-در-طارم-برداشت-می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به تولید گیلاس در شهرستان طارم گفت: امسال براساس برآورد‌های انجام شده 400 تن محصول نوبرانه گیلاس در طارم برداشت می‌شود.

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان تولید گیلاس در شهرستان طارم اظهار کرد: در شهرستان طارم حدود 136 هکتار باغات گیلاس وجود دارد.

وی تصریح کرد: از این میزان 100 هکتار بارده بوده و برداشت محصول انجام می‌شود و از مجموع باغات بارده امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 400 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به اینکه گیلاس طارم دارای کیفیت بسیار بالایی است بیان کرد: حدود 500 بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در سطح شهرستان هستند

وی خاطر نشان کرد: این محصول در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان تولید می‌شود.

اسکندری عنوان کرد: این روستاها به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب‌های خنک و روزهای گرم با شدت آفتاب بالا باعث شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی با اشاره به درآمد حاصل کشاورزان حاصل از تولید گیلاس در طارم بیان کرد: درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم سالانه به طور متوسط به 60 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرجهاد کشاورزی طارم با یان اینکه سالانه افراد زیادی از سایر استان و نقاط مختلف استان زنجان برای خرید گیلاس به طارم سفر می‌کنند بیان کرد: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف در سطح شهرستان پیش‌بینی می‌شود تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر