logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۷۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

نباید تجربه تصویب عجولانه برجام را در FATF تکرار کنیم/ مردم نگرانی جدی در خصوص FATF دارند

نباید-تجربه-تصویب-عجولانه-برجام-را-در-FATF-تکرار-کنیم-مردم-نگرانی-جدی-در-خصوص-FATF-دارند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به موضوع FATF گفت: نباید تجربه تصویب عجولانه برجام را در FATF تکرار کنیم.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع FATF اظهار کرد: نمایندگان در مقابل نظر خودشان مسئول هستند و در این راستا رای آنها ممکن است بر اساس بررسی کارشناسی، اعتقادات شخصی و یا حزبی باشد اما گاهی رای‌های خاکستری و مبهم را شاهد هستیم که مشکل ساز می‌شوند.

وی افزود: 30 نفر از نمایندگان مجلس که بنده نیز جزوی از آنها بودم در نامه‌ای به هیئت رئیسه درخواست کردیم تا رای‌گیری طوری باشد که نمایندگان مخالف و موافق مواضع خود را به صراحت اعلام کنند و رای‌گیری نیز به صورت علنی برگزار شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکوت ماندن fatf در شرایط کنونی به صلاح بود که بنده نیز جزو موافقان مسکوت ماندن آن بودم، ابراز کرد: اعلام موضع شفاف نمایندگان موضوعی است که در بررسی FATF باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم مشاهده کنند که نمایندگان آنها چه مواضعی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه فضای آن روز مجلس برای بررسی چنین موضوع مهمی مناسب نبود، خاطرنشان کرد: ما نظراتی که از مردم گرفتیم این را نشان می‌دهد که آنها نگران FATF هستند و انتظار دارند که مانند برجام تصمیم عحولانه‌ای گرفته نشود.

احمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه دنبال گفت‌وگو و حل مسائل بوده است، گفت: باید این را هم بپذیریم که عقب‌نشینی بدون حساب و کتاب خسارتهای جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و معلوم نیست تاکجا باید عقب نشینی کنیم.

وی تصریح کرد: ما ملت قدرتمندی بوده و کشور ثروتمندی هستیم اما اینکه کشور را بد اداره کردیم به ما مسئولان برمی‌گردد و به مردم مربوط نمی‌شود بنابراین ملت ایران ملتی نیست که زیر بار ذلت برود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی مقتدر، قوی و نجیب هستند، اظهار کرد: گاهی ما اقتصادی کشور را به مسائل حاشیه‌ای گره زدیم و اقتصاد کشور را ضعیف کردیم که مقصر آن مدیران هستند در حالی که ظرفیت ثروتمندترین کشور دنیا شدن را هم داریم.

وی بیان کرد: ما اجازه نداریم تصمیمی بگیریم که ملت ایران را زیرسوال ببریم، بنده احساسم این است که باید بر روی این موضوع مهم کار جدی انجام شود.

احمدی با تاکید بر اینکه کشور ما نیازمند تصمیمات انقلابی است، عنوان کرد: باید از تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی خودداری کنیم و اجازه دهیم کمیسیون بیشتر روی این موضوع کار کند.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر