logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۷۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت در گفت‌وگو با موج رسا:

تمامی همپوشانی‌های بیمه سلامت تا چند ماه آینده برطرف می‌شود/ 59 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش هستند/ باید جلوی هزینه‌های غیرضرور را بگیریم

تمامی-همپوشانی‌های-بیمه-سلامت-تا-چند-ماه-آینده-برطرف-می‌شود-59-درصد-جمعیت-استان-زنجان-تحت-پوشش-هستند-باید-جلوی-هزینه‌های-غیرضرور-را-بگیریم

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تمامی همپوشانی‌های بیمه سلامت تا چند ماه آینده برطرف می‌شود.

خدیجه ابراهیم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دفترچه‌های صندوق بیمه همگانی فقط در مراکز دولتی مورد پذیرش قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بیمه سلامت پنج صندوق دارد که شامل کارمندی، روستایی، سایر اقشار، صندوق ایرانیان و بیمه همگانی است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد که عضو صندوقهای سایر اقشار، کارمندی و ایرانیان هستند، حق بیمه پرداخت می‌کنند، گفت: این بیمه شدگان می‌توانند مانند روال قبل از مراکز خصوصی و دولتی استفاده کنند اما یکسری از اعضا مانند اعضای صندوق بیمه همگانی و صندوق روستاییان به صورت کاملا رایگان بیمه شده‌اند و در این راستا روستاییان باید از نظام ارجاع استفاده کنند و اعضای بیمه همگانی سلامت که اقشار ضعیف جامعه بودند فقط در مراکز دولتی پذیرش می‌شوند که این تصمیم از سال گذشته اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از افراد توانمند نیز به دلیل رایگان بودن بیمه همگانی تغییر صندوق داده بودند، خاطرنشان کرد: با تصمیمی که سال گذشته گرفته شد افرادی که تغییر صندوق داده بودند برای استفاده از مراکز خصوصی دوباره به صندوق ایرانیان برگشتند و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیامده است.

وی بیان کرد: باید افراد کم درآمدی که توان مالی ندارند از بیمه همگانی سلامت برخوردار باشند که مراکز دولتی این پوشش را به اعضای این صندوق می‌دهد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به موضوع مدیریت هزینه‌ها ادامه داد: مدیریت هزینه‌ها در جهت ارتقا خدمات است و اینکه از هدر رفت برخی از هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید جلوی برخی از هزینه‌های غیرضرور گرفته می‌شد، افزود: یکسری از راهکارها و راهنمایی‌های بالینی به پزشکان کمک می‌کند تا در مدیریت منابع و هزینه‌ها ما را یاری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه خدمات به بیمار باید بر اساس الگوی مناسبی باشد، اظهار کرد: بیمه سلامت در همین راستا بر اساس بودجه‌هایی که در نظر گرفته شده یکسری از اقدامات را برای مدیریت هزینه‌ها انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی از طرف وزارت بهداست ابلاغ شده که ما براساس آن اقدام می‌کنیم، عنوان کرد: به فرض مثال گاهی هزینه‌های زیادی از بابت انجام آزمایشهای مکرر و غیرضرور تحمیل می‌شود که دستورالعملهایی در این زمینه ابلاغ شده و ما مصمم به اجرای آنها هستیم.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه 59 درصد از جمعیت کل استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: بزرگترین بیمه از نظر افراد تحت پوشش در استان زنجان بیمه سلامت است.  

وی بیان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یکسری از افراد سوء استفاده‌هایی را از بیمه سلامت کردند و شناسایی افرادی که همزمان تحت پوشش بیمه‌های دیگر بودند نیز سخت بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه همپوشانی‌هایی به خصوص با بیمه تامین اجتماعی ایجاد شد، گفت: با عزم جدی که در استان وجود داشت بخش زیادی از این همپوشانی‌ها احصا شده و در جهت رفع آن هستیم و امیدواریم در طول چند ماه آینده و تا پایان سال تمامی همپوشانی‌ها را برطرف کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر