logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۷۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

مسئولان در ارتباط با مردم صادقانه عمل کنند/ با تصویب FATF کشور با معضل جدی روبه‌رو می‌شود

مسئولان-در-ارتباط-با-مردم-صادقانه-عمل-کنند-با-تصویب-FATF-کشور-با-معضل-جدی-روبه‌رو-می‌شود

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع FATF گفت: با تصویب FATF کشور با معضل جدی روبه‌رو می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر صداقت مسئولان اظهار کرد: اینکه ما از مسئولان انتظار صداقت داریم، توقع زیادی نیست چرا که توقع می‌رود تا همه مسئولان در ارتباط با مردم صادق باشند.

وی با بیان اینکه مردم مسئولی که با آنها صادق نیست را کنار خواهند گذاشت، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب راهکارهای برون رفت از مشکلات را در همه زمینه ها ارائه داده‌اند و در این راستا دولتمردان باید انقلابی عمل کنند.  

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اجرای دستوراالعمل‌ها و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات عنوان کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب در جزئیات هم ورود داشتند اما اجرای این دستورالعمل‌ها تا به امروز اتفاق نیفتاده و از این فرصت استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز هم برای حل مشکلات اقتصادی کشور دیر نشده است، تصریح کرد: حرف منتقدان باید شنیده شود و انگ سیاسی به همه چیز نزده و آن را کنار نگذارند.

آقاتهرانی به موضوع FATF نیز اشاره داشت و عنوان کرد: FATF نسخه‌ای است که از بیرون برای ما نوشته شده و تفکراتی بر روی آن حاکم است و آنگاه این تفکرات را در قالب این نسخه برای ما فرستاده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید مصالح مردم را در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه در خصوص نسخه‌های که از بیرون برای کشور می‌پیچند بیاناتی داشته و تاکید دارند که نباید با این مسائل خوشبینانه برخورد کرد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص FATF باید 10 سال آینده و عواقبی که دارد را در نظر داشت، خاطرنشان کرد: با این اقدام کشور با معضل جدی روبه‌رو خواهد شد یعنی اگر اگر شما (نمایندگان مجلس) تحریم‌هایی را که هر روز تشدیدتر می‌شود را نادیده گرفته و از سویی دیگر همه برنامه‌‌های تراکنشی را نیز در قالب FATF لو دهید، آن‌وقت رو دست خواهید خورد و این سئوال مطرح می‌شود که چطور تحریم‌ها را در چنین شرایطی حل خواهید کرد؟ به همین خاطر شما (نمایندگان مجلس) باید پاسخ‌گوی همه این اقدامات در هر برهه‌ای باشید.

وی با بیان اینکه تعاریف غرب از تروریسم با تعاریفی که ما داریم متفاوت است گفت: دولتمردان مطمئن هستند که فردا سپاه و بسیج در تعاریف تروریستی غرب گنجانده نخواهند شد؟ آیا فردا حاضر خواهید بود اشخاصی چون سردار سلیمانی را با تعاریفی که غرب از تروریست دارد، تحویل آن‌ها دهید؟ یعنی مردم به شما این اجازه را خواهند داد؟

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر اینکه نباید چشم بسته به موضوع ورود کرد، افزود: این قضیه هیچ منافع درستی نداشته و منافع ظاهری آن نیز گول‌زننده است و امضای این قرارداد به نفع ما نخواهد بود که امیدواریم مجلس متوجه این قضیه باشد.

وی با اشاره به تجربه تصویب برجام در مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس فکر درستی در مورد برجام صورت نگرفت، اگر رئیس مجلس اجازه بحث بیشتری در این مورد می‌داد و در عرض 20 دقیقه کار سه روز را تمام نمی‌کرد، امروز سرنوشت دیگری در انتظار برجام بود.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان کرد: معتقدم آقای لاریجانی نظر شخصی‌اش را در زمینه برجام اعمال کرد، این در حالی است که کسی حق ندارد نظر شخصی خود را در امور مملکتی اعمال کند؛ چرا که ما در مجلس آقا بالا سر نداریم و رئیس مجلس فقط به‌عنوان سخنگو است و انتظار داریم جرأت اعتراف به اشتباهشان را داشته باشند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر