logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۷۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اقتصادی استاندار زنجان:

فعالیت کار یابی‌ها در زنجان مطلوب نیست

فعالیت-کار-یابی‌ها-در-زنجان-مطلوب-نیست

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به فعالیت کاریابی‌ها در استان گفت: فعالیت کار یابی‌ها در زنجان مطلوب نیست.

به گزارش موج رسا; فرامرز نیک‌سرشت امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه کارگروه اشتغال متولی ایجاد اشتغال نیست و باید به این کارگروه پیشنهاد ارائه شود، اظهار کرد: بسترسازی برای رفع موانع اشتغال از وظایف کارگروه اشتغال است و این مهم باید با اصلاح قوانین و بخشنامه‌های صادرشده محقق شود.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در استان زنجان ابراز کرد: ارائه این آمار منجر به جذب نیروهای کار ساده از دیگر استان‌ها شده و مشکلاتی را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به فعالیت کاریابی‌ها در استان خاطرنشان کرد: کاریابی‌ها یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های فرصت شغلی برای جویندگان کار است ولی فعالیت کار یابی‌ها در زنجان مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه کاریابی‌ها هیچ وظیفه‌ای در برگزاری دوره آموزشی ندارند و این اصلاً خوب نیست، تصریح کرد: باید کاریابی‌ها به ایجاد اشتغال توجه جدی داشته باشند.

محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته در بحث آموزش در محیط واقعی کار هدفگذاری برای ایجاد ۷۶۰ فرصت شغلی بود که ۷۸۰ فرصت شغلی ایجاد شده و درصدتحقق ۱۰۲ درصد بود.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه محصولات اشتغال مشاغل خانگی عنوان کرد: این بازارچه‌ها در زنجان، خرم‌دره و خدابنده ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه شهرداری ها باید در ایجاد بازارچه مشاغل خانگی همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: فرصت‌های شغلی تعریف شده برای دستگاه‌های مختلف در استان زنجان در سال‌جاری ۳۷ هزار فرصت شغلی است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت لازم برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی به طرح روستا تعاون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هدف گذاری برای ایجاد تعاونی در روستاها ۳۲ بود که با مدیریت درست به ۹۵ تعاونی رسید یعنی ۵۹۰ درصد محقق شده که برای هزار و ۳۲۱ نفر شغل ایجاد شده است.

یوسفی با اشاره به اهداف طرح روستا تعاون گفت:  توسعه اشتغال در روستاها و ماندگاری روستاییان در روستاها از مهمترین اهداف این طرح است.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان زنجان ۱۰ واحد تولیدی ۸۰ درصد صادرات را بر عهده‌ دارند، اظهار کرد: اشتغال دستوری نیست و با ضابطه و دستورالعمل واحد تولیدی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد و باید اشتغال از کانال تولید حل شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ کاریابی‌ها در استان عنوان کرد: کاریابی‌ها به وظایف قانونی خود در استان عمل نمی‌کنند چرا که کاریابی‌ها باید به دنبال ایجاد شغل باشند و به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر