logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۷۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

راه‌اندازی تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان/ فعالیت 25 واحد پرورش بوقلمون در استان زنجان

راه‌اندازی-تنها-زنجیره-تولید-گوشت-بوقلمون-کشور-در-استان-زنجان-فعالیت-25-واحد-پرورش-بوقلمون-در-استان-زنجان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید بوقلمون در استان زنجان گفت: زنجیزه تولید بوقلمون در استان زنجان تکمیل شده است.

به گزارش موج رسا;محمدعلی صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 23 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان زنجان خاطرنشان کرد: ظرفیت این واحدها در مجموع به 156 هزار و 700 قطعه در هر دوره می رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر همچنین دو واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان فعال است که ظرفیت آن ها در مجموع بیش از 10 هزار قطعه در سال برآورد شده است.

صادقی با بیان اینکه استان زنجان سهم 60 درصدی در تولید و تامین جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی کشور دارد، افزود: زنجان دومین استان تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور به حساب می آید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 3 هزار و 200 تن گوشت بوقلمون طی سال گذشته در این استان خبر داد و بیان داشت: هم اکنون 2 هزار و 150 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای پرورش بوقلمون استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان راه اندازی شده است، اضافه کرد: گوشت بوقلمون تولیدی استان علاوه بر تامین نیاز استان به سراسر کشور ارسال می شود.  

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر