logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۷۱۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور خیرین و مسئولان

جشن گلریزان در زنجان برگزار شد/ از آزادی 5 زندانی توسط یک خانم تا خیری که سالانه یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک می‌کند

جشن-گلریزان-در-زنجان-برگزار-شد-از-آزادی-5-زندانی-توسط-یک-خانم-تا-خیری-که-سالانه-یک-میلیارد-ریال-برای-آزادی-زندانیان-کمک-می‌کند

مراسم جشن گلریزان با حضور خیرین و مسئولان استان در زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، جعفر گلمحمدی رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام مظفری دادستان زنجان، فرامرز نیک سرشت معاون استاندار زنجان، مسئولان نظامی و انتظامی و خیرین در دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد.

جشن گلریزان علاوه بر زنجان در ابهر و خرمدره نیز برگزار می‌شود که در شهرستان ابهر هفت خرداد ماه مصادف با ۱۲ رمضان برگزار شد و در  شهرستان خرمدره نیز 12 خرداد مصادف با ۱۷ رمضان از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب در سالن کشاورزی فرمانداری خرمدره برگزار می‌شود.

آیت‌الله علی خاتمی در این مراسم با بیان اینکه همه ما تربیت شده مکتب اهل بیت(ع9 هستیم، اظهار کرد: خدماتی که خیرین انجام می‌دهند به شکرانه توانمندی‌شان است، خداوند متعال ایتن توفیق را داده تا در کار خیر مشارکت کنند.

وی با اشاره به سختی‌ها در بند بودن عنوان کرد: کسی که در محدودیت است، حتی یک دقیقه نیر برایش قابل تحمل نیست، کمک خیرن نوعی ذخیره برای آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان کمک خیرین برای آزادی زندانیان را احسان بی منت دانست و تصریح کرد: با کمک خیرین برای ازادی یک زندانی در واقع دو خانواده از مشکلات رها می‌شوند.

وی بیان کرد: آزادی 344 نفر در طول یک سال آمار خوبی است اما از استان زنجان که دیار کریمان است، انتظار بیشتر از اینها است.

فرامرز نیک سرشت معاون استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عقل ایجاب می‌کند که به همنوعان کمک کنیم، گفت: همه باید در کار خیر آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کنند.

جعفر گل‌محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این مراسم از کمک خیری سخن به میان آورد که خواسته بود نامی از وی برده نشود، گل‌محمدی همچنین در مورد خیری نیز سخن گفت که سالانه تا یک میلیارد ریال برای کمک به زندانیان هزینه می‌کند.

کمک 30 میلیون تومانی یکی از خیران در این مراسم برای آزادی 6 زندانی سبب شد، مسئولان قضایی استان زنجان  آزادی این زندانیان را در این مراسم صادر کنند تا زندانیان بتوانند افطار را در کنار خانواده باشند.

گلمحمدی همچنین از کمک یک خانم برای آزادی 5 زندانی در روز نهم خرداد ماه خبر داد، وی این را نیز گفت که از این نوع کمک‌ها در طول سال بارها مشاهده می‌کنیم.

کمک 25 میلیون تومانی یکی از اساتید دانشگاهی مقیم تهران نیز از نکات جالب توجه این مراسم بود، این استاد دانشگاه کمک به آزادی زندانیان را وظیفه خود عنوان و به آن افتخار می‌کرد.

نامه دختر یکی از زندانیان به خدا که توسط مجری برنامه قرائت شد، توجه حاضرین را به خود جلب کرد، یکی از خانم‌های حاضر در مراسم به قلک این دختر بچه 2 میلیون تومان کمک کرد، این زندانی که به گفته مجری برنامه به خاطر 100 میلیون تومان زندان بود، یک ماه مرخصی از مسئولان قضایی استان دریافت کرد تا در کنار خانواده باشد.

یکی از خیرین گلهای را پرورش داده و برای فروش به مراسم گلریزان آورده بود تا پول آنها را برای آزادی زندامیان هزینه کند، کمک‌های، 35، 25 و 10 میلیون تومانی خیرین رونق خوبی به این مراسم داده بود.

کمک‌های بی منت خیرین در این مراسم سبب شده بود تا هر کس به اندازه توان خود در این جشن شرکت کرده  و سهمی در آزادسازی زندانیان داشته باشد. طبق گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان 263 نفر چشم انتظار کمک خیرین هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر