logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۷۱۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با گذشت سه دهه؛

پروژه سبزه میدان زنجان گرفتار فروچاله بی تدبیری شد/ بزرگترين پروژه شهري زنجان تعیین تکلیف نمی شود

پروژه-سبزه-میدان-زنجان-گرفتار-فروچاله-بی-تدبیری-شد-بزرگترين-پروژه-شهري-زنجان-تعیین-تکلیف-نمی-شود

با گذشت سه دهه از لزوم اجرایی شدن پروژه سبزه میدان زنجان، امروز این پروژه وضعیت بدتری پیدا کرده است.

به گزارش موج رسا; عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان زنجان پس از 25 سال شهریور سال 93 آغاز شده و این پروژه قرار بود در  7,5 هکتار معادل 75 هزار متر مربع احداث شود.

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیربنای 130 هزار متر مربع بود که 59 هزار متر مربع از مجموع 75 هزار متر مربع در نظر گرفته شده برای پروژه سبزه ‌میدان زنجان مربوط به میدان اصلی شهراست و 16 هزار متر مربع از مساحت پروژه هم به بناهای دور میدان با کاربری تجاری و فرهنگی متناسب با بافت فرهنگی شهر زنجان اختصاص می یابد.

 اما با گذشت 4 سال از آخرین کنگ زنی این پروژه توسط آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نه تنها اجرایی نشده است بلکه امروز به فروچاله ای در وسط شهر زنجان تبدیل شده است.

سرمایه لازم برای احداث پروژه سبزه ‌میدان زنجان 500 میلیارد تومان است و میادین و خیابان ‌های ایجاد شده در این پروژه بعد از تکمیل در اختیار شهرداری زنجان قرار می‌ گیرد.  20 درصد بناهای احداث شده در طرح سبزه ‌میدان زنجان به جز املاکی که شهرداری تملک کرده در اختیار شهرداری قرار می ‌گیرد.    این پروژه در طی سه سال در زنجان احداث می شود و احداث پارکینگ با توجه به تاثیرگذاری که در ترافیک شهری دارد در اولویت کار این پروژه است.

گفتنی است، در لايحه ارسالي شهرداري زنجان به شوراي اسلامي شهر در خصوص واگذاري پروژه سبزه ميدان به شركت كهن دژ ميلاد به عنوان شريك و سرمايه گذار در پروژه مذكور، اين لايحه به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده است.

با انتخاب اين موضوع در جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر اين فرصت و امكان به شهرداري زنجان داده شد كه در اولين فرصت نسبت به عملياتي كردن اين پروژه اقدام می شود.

پروژه بزرگ سبزه ميدان به عنوان بزرگترين پروژه شهري در زنجان با اشتغالزايي و تاثيرگذاري در بافت مركزي شهر تحول بزرگي را در زنجان ايجاد خواهد کرد.

آخرین اخبار مربوط به این پروژه این است که معصومی شهردار زنجان گفته است: شهرداری نمی تواند پروژه برزمین مانده سبزه میدان را بر اساس طرح قبلی اجرا کند مگر آنکه این طرح پس از تصویب، کوچک سازی شود و علاوه بر آن نهادهای متولی امر نیز مشارکت داشته باشند.

احمد نصیری نیز در جلسه مشترک با مجمع هم‌اندیشی توسعه شهر زنجان اظهار داشت: در آخرین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، فرصت یک هفته‌ای به شهردار برای تعیین تکلیف طرح سبزه‌میدان داده شد که در واقع یک اولتیماتوم بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز همان اولتیماتوم پابرجاست و یکی از اولویت‌های مهم شورای شهر اجرایی کردن طرح سبزه‌میدان است، گفت: تجربه نشان داده که منتظر ماندن برای مصوبه کمیسیون ماده 5 نتیجه نداده چون قرار بود، تا 27 فروردین تعیین تکلیف شود، ولی نشد و دوباره یک بازه زمانی برای اردیبهشت مطرح شد اما در این زمان نیز طرح تعیین تکلیف نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پس از آنروز نیز جلسات متعدد کمیسیون تلفیق و البته جلسات مشترک با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شده است، افزود: در نهایت در تلاش هستیم که این طرح را به زودی تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح سبزه میدان دو راه بیشتر نداریم یا اینکه مصوبه کمیسیون را بگیریم یا ساماندهی طرح را در قالب میدان عمومی انجام دهیم، اضافه کرد: باید یکی از این دو راه برای پاسخگویی به مطالبات چندین و چند ساله مردم عملیاتی شود.

نصیری با اشاره به گلایه عموم مردم از عدم تعیین تکلیف سبزه میدان طی سالیان سال افزود: اعضای شورا نیز به عنوان منتخبان مردم باید پاسخگوی اذهان عمومی و مطالبات باشند، از همین رو همه همت خود را برای تعیین تکلیف سبزه میدان انجام خواهیم داد تا به سرانجام برسد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر