logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۷۱۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

۳ نفر در زنجان گرفتار سیل شدند/ سرنشینان خودرو گرفتار شده اهل شهرستان میاندوآب آذربایجان غربی هستند/ جسد یکی از سیل زدگان پیدا شد

۳-نفر-در-زنجان-گرفتار-سیل-شدند-سرنشینان-خودرو-گرفتار-شده-اهل-شهرستان-میاندوآب-آذربایجان-غربی-هستند-جسد-یکی-از-سیل-زدگان-پیدا-شد

فرماندار زنجان با اشاره به گرفتار شدن سه نفر در یکی از روستاهای شهرستان زنجان بر اثر وقوع سیل گفت: سرنشینان خودرو گرفتار شده اهل شهرستان میاندوآب آذربایجان غربی هستند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به گرفتار شدن سه نفر در شهرستان زنجان در اثر وقوع سیل اظهار کرد: متاسفانه با تگرگی که در روستای اندآباد علیا آمده و جاری شدن سیل نیز سبب شده تا خودرویی گرفتار سیلاب شود و آن چیزی که به اطلاع ما رسیده سه نفر سرنشین این خودرو بر اثر سیل ناپدید شدند که جنازه یکی از سرنشینان پیدا شده است.

وی افزود: سرنشینان این خودرو اهل شهرستان میاندوآب آذربایجان غربی هستند که یک خانواده سه نفره بودند که برای استفاده از طبیعت و تهیه سبزی‌های کوهی در منطقه سیل زده حضور داشتند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه منتظر این هستیم تا گروه‌های امداد اقدامات لازم را برای جستجوی این افراد انجام دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این بر اثر سیل دو واحد مسکونی در روستای امند اولیا تخریب شده است.

وی با بیان اینکه یک واحد مسکونی نیز در روستای اربط تخریب شده و ۲۰ راس گوسفند  نیز تلف شده است، عنوان کرد: در روستای کلکش نیز شاهد جاری شدن سیل بودیم اما خسارتی وارد نشده و نیروهای امدادی نیز به روستا اعزام شده‌اند.

عسگری با اشاره به اینکه برق روستای کلکش قبل از سیل قطع شده بود که نیرویهای شرکت توزیع برق مشغول رفع مشکل هستند، ادامه داد: چندین واحد مسکونی در روستاهای مختلف در بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند، آمار دقیق در حال جمع‌آوری توسط دستگاه‌های مختلف است که به محض تکمیل اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از خسارتها مربوط به اراضی کشاورزی است، افزود: بخشی از خسارتها نیز مربوط به تاسیسات زیرساختی و منازل داخل روستا بوده که بنیاد مسکن در حال جمع‌آوری میزان خسارتها است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه تاسیسات عمومی از جمله آب و برق نیز در برخی از روستا دچار خسارت شده است، اظهار کرد: راه دسترسی روستا و همچنین پلها نیز در برخی روستا دچار خسارت شده که مسئولان راهداری در حال تکمیل میزان خسارتها هستند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی خسارت دیده در روستای اندآباد بیمه بودند، ابراز کرد: دهیار روستای اندآباد کل روستا را در برابر حوادث غیرطبیعی و سیل بیمه کرده بود.

عسگری با بیان اینکه ما پشتیبانی‌های لازم برای امدادرسانی و ارائه خدمات به روستاییان را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف در این زمینه پای کار هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر استان زنجان نیز توزیع مواد غذایی، آب آشامیدنی، موکت و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را انجام می‌دهد، عنوان کرد: مجموعه نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق سیل زده حاضر بوده و مشغول امدادرسانی به مناطق حادثه‌دیده هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر