logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۷۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس امور سیاسی منطقه:

دور نمای پارلمان عراق خوب است/احتمال کم نخست وزیر شدن حیدر العبادی

دور-نمای-پارلمان-عراق-خوب-است-احتمال-کم-نخست-وزیر-شدن-حیدر-العبادی

کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: دور نمای پارلمان عراق خوب است و نیروهای مقاومت می توانند برای یکه تازی ها  و توطئه های آمریکا در عراق ایجاد محدودیت کنند.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا با اشاره به اتمام رای گیری در عراق, اظهار داشت:نتیجه انتخابات پارلمانی در این کشور قابل پیش بینی بود.

وی با بیان اینکه در دور چهارم انتخابات نیروهای مختلفی حضور داشتند، افزود: در این مرحله نیروهای مقاومت یعنی حشد الشعبی تصمیم گرفتند برای مبارزه با فساد اداری و مالی وارد انتخابات شوند که خوشبختانه پیروزی های چشمگیری را رقم زدند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه لیست اول شرکت کنندگان در انتخابات عراق مربوط به مقتدی صدر بود،افزود:  لیست حشد الشعبی ها نیز با استعفا از پست نظامی وارد گود انتخابات شدند.

سید افقهی لیست سوم را مربوط به حیدرالعبادی – نخست وزیر فعلی عراق- دانست و افزود: لیست چهارم مربوط به  دولت قانون توسط نوری مالکی معاون رئیس جمهور کنونی عراق می شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن جریان ملی حکمت به عنوان لیست پنجم،خاطرنشان کرد: مشاهده می کنیم که در همه این لیست ها با افتخار درصدی از نیروهای مقاومت قرار گرفته اند.

کارشناس امور سیاسی منطقه ادامه داد: با توجه به نتیجه به دست آمده از انتخابات عراق می توان گفت دور نمای پارلمان عراق خوب است و نیروهای مقاومت می توانند برای مانورها،یکه تازی ها،  جنگ افروزی ها و توطئه های آمریکا در عراق ایجاد محدودیت کنند.

سید افقهی با بیان اینکه ریزش های جدی نیز در لیست ها دیده می شود،افزود: به عنوان مثال کردها به دلیل ماجراجویی مسعود بارزانی که می خواست با رفراندوم کردستان عراق را جدا کند، ریزش قابل توجهی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تصور من این است که احتمالا العبادی نخست وزیر نشود چرا که لیست وی تنها 41 کرسی را به دست آورده است، بیان داشت: این در حالی است که برای احراز نخست وزیری باید 168 کرسی با هم ائتلاف کنند.

این کارشناس با بیان اینکه گمانه زنی های مختلف در این زمینه در حال انجام است، ادامه داد: به نظر می رسد این لیست ها به دنبال شخصیت دیگری هستند و حتی مقتدی صدر سید جعفر صدر را پیشنهاد داده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر