logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۶۹۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مبلغ نمی تواند از کنار مسائل اجتماعی بی تفاوت عبور کند/ علما سرداران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

مبلغ-نمی-تواند-از-کنار-مسائل-اجتماعی-بی-تفاوت-عبور-کند-علما-سرداران-جبهه-فرهنگی-انقلاب-اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یک مبلغ نمی تواند از کنار مسائلی همچون طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی بی تفاوت عبور کند.

به گزارش موج رسا;حجت الاسلام مسعود صفی یاری، در همایش طلایه داران تبلیغ اظهار داشت: علما به عنوان مروجین مکتب اهل بیت(ع)، مرزداران اندیشه ناب تشیع، سنگربانان فرهنگ دینی و سرداران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می شوند که دارای مسئولیت خطیری هستند.

 وی با بیان اینکه این رسالت دارای الزمات و تمهیداتی است، افزود: مروجان دینی باید خود حامل به تقوای الهی بوده و از لحاظ اخلاقی به صورت کریمانه با مردم برخورد کنند.

این مسئول، سعه صدر را از دیگر ویژگی های مروجان مکتب اهل بیت عنوان کرد و بیان داشت: مبلغان باید نسبت به مسائل پیرامون خود آگاهی و دانش کافی داشته و نسبت به موقعیت اجتماعی خود واقف باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: مدیریت موضوع و مسئله شناسی از دیگر ویژگی های مبلغان دین است.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه در سخنرانی های مقام معظم رهبری جامعه ایمانی مطرح و مطالبه شده است، گفت: روحانیون و مروجان مخاطب اصلی این فرمایش رهبری هستند و لازم است تا در کنار تربیت دینی، تربیت اعتقادی و ایمانی مردم را مورد توجه قرار دهیم.

 وی لازمه نتیجه گیری در تربیت اعتقادی را توجه به بُعد اخلاقی و عبادی خواند و گفت: اخلاق زمانی شکل می گیرد که در پرتو عقاید نمود پیدا کند.

این مسئول شان مبلغان دینی را شان هدایتگری عنوان کرد و افزود: در کنار تربیت اعتقادی و ترویج مبانی فکری نباید از آسیب های اجتماعی غافل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت مقاوم سازی اجتماعی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در آماج حملات فرهنگی دشمنان هستیم از اینرو یک مبلغ نمی تواند از کنار مسائلی همچون طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی بی تفاوت عبور کند.

 وی با اشاره به نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی،بیان داشت: امروز نگاه مبلغان دینی در بحث کنترل و مدیریت مسائل اجتماعی می تواند کار ساز باشد و مقاوم سازی اجتماعی توقعی است که از ما دارند.

 حجت الاسلام صفی یاری اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها نسخه علاج بخش اقتصاد کشور دانست و گفت: مبلغان باید از این فرصت برای ترغیب و تشویق مردم برای خرید کالای ایرانی استفاده کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با سوم خرداد،خاطرنشان کرد: رحلت امام خمینی(ره) هم با این روزها همراه شده است از اینر می توان در مجالس سخنرانی اندیشه های امام راحل را برای روزه داران تبیین کرد. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر