logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۶۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی خرید تضمینی 200 هزار تن گندم امسال در استان زنجان/ استان زنجان در مبارزه و کنترل آفت سن گندم جزو استانهای پیشرو است

پیش‌بینی-خرید-تضمینی-200-هزار-تن-گندم-امسال-در-استان-زنجان-استان-زنجان-در-مبارزه-و-کنترل-آفت-سن-گندم-جزو-استانهای-پیشرو-است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در استان زنجان گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال 200 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: زنجان هم در طغیان آفت سن و هم در مبارزه و کنترل این آفت جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور به حساب می‎آید.

وی تصریح کرد: استان زنجان امسال به عنوان یکی از استان های پایلوت در تعیین دقیق سن زدگی گندم انتخاب شده و ان امر با هدف رسیدن به یک وحدت رویه در نحوه تشخیص سن زدگی محموله‌های گندم در مراکز خرید برگزار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پایین بودن سطح سبز مزارع گندم استان زنجان به دلیل کمبود و پراکنش نامناسب بارش‌ها خاطرنشان کرد: عرصه های کشاورزی استان به 114 پهنه تقسیم بندی شده و در طول سال خدمات آموزشی و پیش آگاهی توسط کارشناسان مسئول به بهره برداران هرکدام از پهنه ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم دیم طی سال جاری در استان زنجان 275 هزار هکتار است خاطر نشان کرد: سطح گندم آبی نیز در 19 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت شده است.

کرامتی بیان کرد: امسال با پایش‌های مستمر مزارع، تولید 250 هزار تن و خرید 200 هزار تن گندم در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: به طور متوسط سالانه 300 هزار تن در استان زنجان گندم تولید می‌شود و مصرف سالانه گندم استان نیز در سال 150 هزار تن است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر