logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۶۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان مطرح کرد؛

صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی/بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی در زنجان برگزار می شود

صنایع-دستی-اصیل-ترین-کالای-ایرانی-بزرگترین-نمایشگاه-صنایع-دستی-در-زنجان-برگزار-می-شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی است و دارای کاربردهای مختلفی است.

 

 

یحیی رحمتی در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; ،اظهار داشت: صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی است که در استان های مختلف به صورت بومی تولید می شود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی هر منطقه ریشه در تاریخ و تمدن آن منطقه دارد،افزود: هزینه اشتغال نیز در این عرضه پایین است.

این مسئول بیان داشت: محصولات تولیدی در معیشت هنرمندان آن صنعت تاثیرگذار بوده و چون این کالا دارای هویت ملی است، به تقویت هویت هر منطقه کمک می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: کالاهای صنایع دستی دارای تنوع بوده و مواد اولیه آن نیز در آن منطقه تولید می شود.

رحمتی با بیان اینکه به عنوان مثال دارای در شمال کشور صنعت چوب و در زنجان فلز مورد توجه است، گفت: این موضوع با اقتصاد مقاومتی نیز وابستگی داشته و می تواند به تحقق این نوع اقتصاد به دلیل درون زا بودن کمک کند.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی بخش عظیمی از نیاز مصرفی جامعه هدف را تامین می کند،ادامه داد: استان زنجان در سال جاری حمایت از کالای ایرانی را در قالب برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم آغاز کرد.

این مسئول از برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی همزمان با جشنواره آش ایرانی در زنجان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نیز فقط محصولات بومی ارائه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه فروش صنایع دستی به غیر ایرانی در فروشگاه های استان ممنوع شده است،ادامه داد:فروش صنایع دستی در نوروز خوب بود.

رحمتی با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه های عرضه صنایع دستی در استان زنجان، افزود: از 80 فروشگاه صنایع دستی به 387 فروشگاه رسیده ایم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر