logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۶۹۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی زنجان خبرداد

خروج 60 روستای زنجان از بحران آب

خروج-60-روستای-زنجان-از-بحران-آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 60 روستای استان زنجان با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری امسال از حالت بحران آب خارج می شوند.

به گزارش موج رسا; کابلی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: 121 روستای استان زنجان دارای بحران آب هستند که برنامه ریزی شده است تا آخر سال بحران آب رفع شود که نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.

کابلی تعداد روستاهای در برنامه را 86 روستا عنوان کرد و گفت: 44 روستا در حال مطالعه بوده و 42 روستا این طرح اجرایی می شود.

این مسئول از تهیه و نصب 5 هزار کنتور مشترکین خبر داد و گفت: 60 روستا امسال از حالت بحران خارج می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: چرخه مدیریت راهبری سامانه پایش تاسیسات آب و فاضلاب در حال حاضر مستقر شده است.

جزء قاسمی از ایجاد زیرشاخه ها و محدوده های تجهیزات چاه ها و ایستگاه ها خبر داد و گفت: تدوین،اجرا و حمایت از 9 پروژه تحقیقاتی از دیگر برنامه های این شرکت محسوب می شود.

وی گفت: در سال گذشته 13 هزار و 90 ساعت دوره آموزشی از سوی این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اصلاح 28 و 69 کیلومتر شبکه توزیع آب،افزود: 7 هزار و 181 کنتور خراب نیز تعویض شده است.

وی با اشاره به تهیه نقشه های شبکه آب و فاضلاب،گفت: این طرح پیشرفت خوبی دارد.

این مسئول بیان داشت: برای اجرای پروژه تولید برق آبی از خط انتقال ورودی تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرم، سه طرح با راندمان های مختلف پیشنهاد شده است و این پروژه در سال جاری عملیاتی می شود.

وی گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب شهری در کشور 25.5 و در استان زنجان 24.38 است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر