logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۶۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

1104 کودک دارای سوءتغذیه در استان زنجان از سبد غذایی بهره مندی شدند

1104-کودک-دارای-سوءتغذیه-در-استان-زنجان-از-سبد-غذایی-بهره-مندی-شدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه ،هزار و 104 کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در استان زنجان درسال گذشته  بیش از 904 میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری با بیان اینکه خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال دارای سوءتغذیه از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است، ابراز کرد:با همین رویکرد در سال 96هزار و104کودک دارای سوء از سبد غذایی کمیته امداد بهره مند شدند.

صفری ادامه داد: در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال کودکان دارای سوءتغذیه از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان زنجان شناسایی‌شده و به دفاتر کمیته امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند.

وی به بهره‌مندی هزار و 104 کودک دارای سوءتغذیه در استان زنجان از خدمات بهبود تغذیه کمیته امداد این استان اشاره کرد و افزود: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در استان زنجان در سال گذشته  بیش از 904 میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد هزینه شده است.

صفری همچنین به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیز اشاره کرد و گفت: به‌منظور کمک به رفع سوءتغذیه 19 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 23میلیون و 900هزارتومان در سال گذشته هزینه شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد استان زنجان باهدف پیشگیری از عوارض ناشی از سوءتغذیه مادران در کودکان و نوزادان خانوارهای نیازمند انجام می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر