logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۶۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد سوم خرداد استان زنجان مطرح شد؛

تکرار حماسه سوم خرداد برای مقابله با دشمنان ضروری است/رونمایی 20 جلد کتاب دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد در زنجان

تکرار-حماسه-سوم-خرداد-برای-مقابله-با-دشمنان-ضروری-است-رونمایی-20-جلد-کتاب-دفاع-مقدس-همزمان-با-سوم-خرداد-در-زنجان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: اگر می خواهیم در مقابل دشمنان پیروز شویم باید حماسه سوم خراد همیشه تکرار شود.

به گزارش موج رسا; کریم الله شعبانی در جلسه ستاد سوم خرداد استان زنجان با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد،آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: وحدت و انسجام استان عاملی برای برگزاری مطلوب برنامه های سوم خراد است.

وی با بیان اینکه رزمندگان با ایثار و مقاومت خود خرمشهر را آزاد کردند و به پاس این مقاومت، شواری عالی فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت و ایثار نامگذاری کرد،تصریح کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ جنگ محسوب می شود.

این مسئول بیان داشت: این واقعه افتخار آفرین متعلق به همه نسل ها است و همانگونه که در دوران دفاع مقدس با فرهنگ بسیجی  دفاع کرده و پیروز شدیم، ضروری است در ادامه راه نیز از این فرهنگ بهره مند شویم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه با وحدت نیروهای نظامی و حضور سیل عظیم بسیجیان این پیروزی به دست آمد، خاطرنشان کرد: ما در این عملیات قدرت خود را نشان داده و از خاک خود دفاع کردیم.

شعبانی با اشاره به اینکه سیل عظیم بسیجیان با نیت و انگیزه الهی موجب پیروزی در این عملیات شد، ادامه داد: اگر این انگیزه خدایی نبود به این شایستگی نمی توانستیم جنگ را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات برای پست ها می جنگیم، افزود: نباید فرهنگ بسیجی در جامعه به بوته فراموشی سپرده شود چرا که این روحیه امروز هم مانع حرکت دشمنان می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه در دوران دفاع مقدس در معادلات سیاسی با دشمن برابر نبودیم اما روحیه ایثار و شهادت موجب عزتمندی شد.

وی گفت: اگر ما در جنگ شکست می خوردیم، آثار آن به هیچ وجه پاک نمیشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  برضرورت حفظ روحیه ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در دعواهای سیاسی نباید دفاع ارزشمند دوران دفاع مقدس را از یاد ببریم.

شعبانی افزود: اگر می خواهیم در مقابل دشمنان پیروز شویم باید حماسه سوم خراد همیشه تکرار شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از طولانی ترین نبردها است که استان زنجان ۱۴۵ شهید تقدیم کرده است.

حمید دهقانی با اشاره به اجرای برنامه های سوم خرداد به مدت سه روز در استان، بیان داشت: بازخوانی عملیات بیت المقدس، برگزاری همایش پیشکسوتان،حضور در مزار شهدا و برگزاری زنگ مقاومت در مدارس از برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری مراسم صبحگاه نیروهای مسلح با مسئولیت تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان خبر داد و گفت:برنامه میثاق با شهدا و تقدیر از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های این ایام است.

این مسئول از برگزاری برنامه ویژه روز سوم خرداد با حضور سردار اوصانلو خبرداد و افزود:در این برنامه از ۲۰ جلد کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی گفت: کتاب امیرواعظی خلبان سرافراز استان زنجان از دیگر برنامه های این روز است که روز پنج شنبه سوم خرداد فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

دهقانی از برگزاری نمایشگاه عکس چهره های ماندگار و نمایشگاه کتاب در این روز خبرداد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر