logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۶۸۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی؛

جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم به کار خود پایان داد/ جشنواره اکو از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی

جشنواره-غذای-اکو-جاده-ابریشم-به-کار-خود-پایان-داد-جشنواره-اکو-از-مصادیق-بارز-دیپلماسی-فرهنگی

با حضور محب خدایی، معاون سازمان میراث فرهنگی، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم برگزار و این جشنواره در ایستگاه چهارم به کار خود پایان داد.

به گزارش موج رسا; مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای "اکو"  از حضور 14 کشور و پنج خبرگزاری خارجی در جشنواره بین‌المللی غذای "اکو" خبر داد و گفت: در این جشنواره 22 خبرنگار داخلی نیز حضور داشتند.

یحیی رحمتی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره ،ادامه داد: مردم زنجان به مهربانی و میهمان نوازی شهره هستند.

وی با بیان اینکه تعالی هر کشوری در حوزه دانش و فرهنگ در گرو تبادل و تعامل افکار و اندیشه‌های مختلف است،افزود: مواریث فرهنگی نقش انکار ناپذیر در فرهنگ دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برگزاری جشنواره‌های مختلف را عامل نزدیکی فرهنگی‌های متعدد عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی بوده و این رویداد می‌تواند رابطه‌ای نزدیک و تنگاتنگ با ملت‌های جهان برقرار کند.

وی حضور برای یک هدف مشترک و آنهم ترویج صلح و دوستی را یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد و گفت:این جشنواره  شکوفایی رابطه آینده‌نگر بین ایران و سایر کشورها را فراهم کرد چرا که کشورها و این ملل دغدغه صلح و سعادت بشری را نیز دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینن جشنواره با حضور 15 غرفه خارجی از 14 کشور و 12 غرفه غذا از استان‌های مختلف ایران 31 غرفه محصولات صنایع دستی مرتبط با حوزه غذا و آشپزخانه و پذیرایی از میهمانان و 10 غرفه درباره مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا برپا شد.

وی گفت: در این جشنواره پنج خبرگزاری خارجی، 22 خبرنگار داخلی حضور داشتند و توریست‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و اتریش از آن بازدید کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر