logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۶۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تنوع غذایی ایران فرصت مناسب برای جذب گردشگر/ میراث فرهنگی در احیای سنت ها پیشگام است

تنوع-غذایی-ایران-فرصت-مناسب-برای-جذب-گردشگر-میراث-فرهنگی-در-احیای-سنت-ها-پیشگام-است

استاندار زنجان گفت:ما در جمهوری اسلامی از تنوع غذایی بالایی برخورداریم و همین امر فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت های مطلوبی برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ‌ها فرصت مناسبی برای در کنار هم بودن خانواده‌ها محسوب می شود، افزود: با حضور خانواده ها در کنار هم، شادی و نشاط نیز بیشتر می شود.

این مقام مسئول برگزاری جشنواره غذای اکو را فرصتی برای معرفی سنن کهن ایرانیان عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی در احیای سنت ها پیشگام بوده و  چه بسا که اگر میراث فرهنگی نبود، بسیاری از سنت‌ها فراموش می‌شد.

استاندار زنجان با اشاره به صدور بیانیه در نشست وزرای کشورهای عضو "اکو" در حمایت از جشنواره غذای اکو  - جاده ابریشم، بیان داشت: در این نشست به برگزاری هر ساله جشنواره تاکید شد.

درویش امیری غذا را ضروری‌ترین نیاز انسان‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به سرعت جامعه شهرنشینی، مردم بیشتر به غذای سالم و سنتی نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ نشان داد که غذاها فقط فست فود نیست،بیان داشت: غذاهای سالم، همان غذاهای طبیعی هستند.

این مقام مسئول برگزاری این جشنواره را موجب تبادل فرهنگ‌ها و پیوند ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: غذا موجب گسترش فرهنگ بومی هر کشور می‌شود.

استاندار زنجان تنوع غذایی را فاکتور مهمی در جذب توریسم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ما در جمهوری اسلامی از تنوع غذایی بالایی برخورداریم و همین امر فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است.

وی هر غذای ایرانی را شناسنامه ایرانیان عنوان کرد و افزود: البته برگزاری این جشنواره نیز به معرفی این شناسنامه جذب گردشگر برای استان و کشور شده است//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر