logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷

برکت روزمان را به یاد شهیدرضا سلیمانی ابهری رقم بزنیم

شهیدرضا سلیمانی ابهری فرزند نبی‌الله در شهریور ماه سال 1347 به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران کودکی پا به مدرسه گذاشت و در دبستان ابن‌سینا تحصیلات ابتدایی را پشت سر نهاد، سپس در مدرسه راهنمایی امیرکبیر و پس از آن در دبیرستان دکتر شریعتی به ادامه تحصیل پرداخت.

واگذاری 3 بنای تاریخی زنجان به بخش خصوصی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای کمک به مرمت، حفاظت و بهره‌برداری بناهای تاریخی گفت: حق بهره‌برداری از 3 بنای تاریخی استان در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر باید راه‌اندازی شود، گفت: انتظار داریم شهرداری ابهر همکاری لازم را در خصوص راه‌اندازی این دفتر داشته باشد.

گندمکاران در سامانه پهنه‌بندی ثبت نام کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزان جهت تحویل گندم تولیدی سال جدید به مراکز خرید و تسهیل در پرداخت به موقع وجوه گندم حتما قبل از تحویل در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.

احداث مجتمع بزرگ تجاری و درمانی در ابهر

فرماندار ابهر گفت: در محوطه حیاط اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر که سالیان سال به صورت مخروبه بود با تغییر کاربری، یک مجتمع بزرگ تجاری و درمانی در ابهر احداث خواهد شد.

سرمایه‌گذاری روی مدارس عادی ضروری است

استاندار زنجان گفت: باید نسبت به عدالت آموزشی در استان تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند اما باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری انجام شود.

رد نامزد متخلف انتخابات قبل از امضای اعتبارنامه

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در صورت تخلف کاندیداها؛ تا روزی که بحث تحلیف و اعتبارنامه نامزدها امضا نشده باشد احتمال رد شدن وجود دارد حتی اگر این نامزد رای آورده باشد.

کشف بيش از 10 ميليارد ريال کالای خارجی و قاچاق

رئيس پليس امنيت اقتصادی استان زنجان در نتيجه اجرای طرح 72 ساعته تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کشف 10 ميلياردی انواع کالای قاچاق از 8 دستگاه خودرو اشاره کرد.

راه‌اندازی 160شعبه اخذ رای برای انتخابات خدابنده

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خدابنده با بیان اینکه ۱۶۰ شعبه در شهرستان خدابنده آراء دور دوم انتخابات مردم را اخذ می‌کند، گفت: ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ شعبه به صورت سیار در این شهرستان فعالیت می‌کند.

مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی گامی در جهت مهاجرت معکوس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان 57 درصد است، گفت: این اقدام عامل مهاجرت معکوس به روستا نیز شده است.

نانوایی‌های ماهنشان در شیفت بعد از ظهر تعطیل است

در شهرستان ماهنشان بیش از ۱۰ نانوایی پخت نان فعال هستند که نبود حتی یک نانوایی فعال در شیفت بعد ازظهر برخی از اقشار از جمله کارمندان و معلمان را در خرید این جز جدا نشدنی سفره‌های ایرانی با مشکل رو به رو کرده است.

کمبود امکانات سد راه آبزی‌پروران ماهنشانی

شهرستان ماهنشان قطب تولید ماهیان سردابی در شمالغرب کشور است که با وجود توسعه این صنعت می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال افراد زیادی را فراهم کند.

ضرورت مراقبت از حیاتِ وحش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: به دلیل انجام زاد و ولد قوچ و میش‌ها و کَل و بز‌ها باید طبیعت‌گردی با دقت و احتیاط بیشتری باشد تا به حیوانات حفاظت شده گزندی نرسد.

قِصه پُر غصه تعطیلی کارخانه نمک ماهنشان

کارخانه نمک رَز که در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است در حال حاضر تعطیل بوده و نیازمند یاری مسئولین است تا مجددا فعالیت خود را آغاز کند و نقشی در اقتصاد منطقه و اشتغال جوانان داشته باشد.

بازگشت طرح‌های غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جذب سرمایه و کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی سه محور اصلی استان زنجان برای تحقق شعار جهش تولید و مشارکت مردمی در سال جاری است.