logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۶۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خبرداد

اجرای 82 درصد از برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در استان زنجان/ صادرات کالا از استان زنجان به ارزش 430 میلیون دلار/ جذب 68 میلیون 800 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان

اجرای-82-درصد-از-برنامه‌های-ابلاغی-اقتصاد-مقاومتی-در-استان-زنجان-صادرات-کالا-از-استان-زنجان-به-ارزش-430-میلیون-دلار-جذب-68-میلیون-800-هزار-دلار-سرمایه‌گذاری-خارجی-در-استان-زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به جذب سرمایه گذار خارجی در استان زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان به 68 میلیون 800 هزار دلار و سرمایه داخلی نیز 3 میلیون و 657 هزارو 549 میلیون ریال رسیده است.

شهرام طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ابلاغ برنامه‌های اقتصاد مقاومیت در استان زنجان اظهار کرد: تعداد 49 برنامه اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که در حدود 82.5 در‌صد از این برنامه‌ها اجرایی شده است.

وی اداره کل جهاد کشاورزی استان را با 12 برنامه اقتصاد مقاومتی، بیشترین سهم را در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومیت در استان عنوان کرد و گفت: 83.5 درصد از برنامه‌های این سازمان به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: ارتقاء توان تولید ملی با تحقق 62.5 درصد، پروژه شرکت پتروشیمی زنجان با درصد تحقق 50 درصد، تسهیلات طرح رونق واحدهای کوچک و متوسط با 100 درصد تحقق، تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن با درصد تحقق 7 درصد (به دلیل عدم همراهی مناسب بانکها)، طرح سرجین بافت جهت تکمیل زنجیره تولید در صنعت نساجی استان با 80 درصد تحقق از برنامه‌های اجرایی اداره کل صنعت و معدن استان زنجان در استان هستند.

وی همچنین طرح اشتغال و توانمندسازی نیروی کار با 85.4 درصد تحقق از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: طرح‌های اشتغال مختلف از قبیل طرح رونق که موجب اشتغال 2 هزار و 246 نفر و صیانت از یک هزار شغل شد.

طهماسبی ابراز کرد: طرح اشتغال اصناف با ایجاد 8 هزار و 679 شغل و طرح اشتغال طرح‌های صنعتی با ایجاد 2 هزار و 844 شغل در استان محقق شده است.

وی همچنین طرح‌های برجسته مصوب استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال 1396 در حوزه دانشگاه‌های استان به طرح تاسیس مرکز تصویربرداری الکترونیکی در حد مقیاس اتم در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، طرح ایجاد آزمایشگاه کشت جنینی و طرح ایجاد مجتمع فناوری در دانشگاه زنجان، تاسیس کلین روم با امکان تولید صنعتی و نیمه صنعتی و طرح پایلوت داروئی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، طرح کلینیک صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و ایجاد صنایع فرهنگی خلاق در جهاد دانشگاهی استان زنجان اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خاطر نشان کرد: در اداره کل اقتصاد و دارایی استان، طرح اجرایی نقشه راه سرمایه گذاری استان و طرح پنجره واحد سرمایه گذاری به اتمام رسید.

وی ابراز کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96، تعداد 241 طرح‌ عمرانی در دو قالب مستقل، عمومی و نیز ماده 27 قانون الحاق (2) به دستگاه‌های مختلف واگذار شد.

طهماسبی گفت: همچنین 48 پروژه قابل واگذاری از محل اجرای ماده (27) قانون الحاق (2) و سایر ظرفیت‌های قانونی در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تا پایان سال 1396، تعداد 50 جلسه برگزار شد که 492 طرح تصویب و از این تعداد، 446 طرح به مرحله اجرا درآمد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به صادرات محصولات تولیدی استان که مجموعا غیر‌نفتی هستند خاطر نشان کرد: بیشتر محصولات صادراتی استان شامل فلزات اساسی از قبیل شمش سرب و روی و آهن و ماشین آلات برقی و همچنین ترانسفور ماتورهای قدرت و توزیع کلیدهای فشار قوی و انواع کابل و غیره است.

وی بیان کرد: در سال 96، تعداد کشورهای مقاصد صادراتی به 35 کشور افزایش یافت و میزان صادرات غیرنفتی کالا و خدمات استان به 430 میلیون دلار رسید.

طهماسبی خاطر نشان کرد: همچنین میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان به 68 میلیون 800 هزار دلار و سرمایه داخلی جذب شده، 3 میلیون و 657 هزارو 549 میلیون ریال بوده که با 12 هزارو 788 طرح سرمایه گذاری اشتغال 14 هزارو 730 نفر را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در نیمه اول سال 1396 به 36 شرکت رسید خاطر نشان کرد: اشتغال محقق شده از محل فعالیت آن‌‌ها 376 نفر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ابراز کرد: در سال 96، مجموع تعداد بیمه شدگان اجباری به 110 هزار و 574 افزایش یافت که نسبت به سال 1392 تعداد 7 هزار و 448 نفر افزایش پیدا کرده است که در این مدت 13 هزار و 2 نفر نیز بازنشست شدند و همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش یافت و به 3 هزار و32 نفر رسید.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر