logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۶۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست رسانه ای جشنواره اکو مطرح شد؛

حضور معاون دبیرکل اکو در جشنواره زنجان/ پیمان خواهر خواندگی زنجان با شهرهای اکو منعقد شود

حضور-معاون-دبیرکل-اکو-در-جشنواره-زنجان-پیمان-خواهر-خواندگی-زنجان-با-شهرهای-اکو-منعقد-شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: رئیس اداره فرهنگی و معاون دبیرکل اکو نیز برای جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در نشست رسانه ای چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار داشت: معرفی رسانه های استان زنجان از جاذبه های این استان در سطح کشور موجب افزایش قابل توجه مراجعه گردشگران به استان زنجان شد.

وی با اشاره به افزایش 36 درصدی حضور گردشگران به مقصد زنجان،گفت: نخستین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم همزمان با جشنواره آش ایرانی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال دوم این جشنواره از بدنه جشنواره آش جدا و به صورت جداگانه برگزار شد که این اتفاقات زنجان را به استانی بین المللی در رویدادهای گردشگری تبدیل کرد.

رحمتی با اشاره به انتشار بیانیه اعضای سازمان اکو،افزود: در این بیانیه حمایت از برگزاری جشنواره غذای اکو در زنجان مطرح شد که دستاورد بزرگی برای زنجان محسوب می شود.

وی یادآور شد: 16 گروه برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که با اعلام آمادگی ویتنام این تعداد به عدد 17 می رسد.

این مسئول تصریح کرد: سفیر بلغارستان در روز نخست این جشنواره غذای سنتی این کشور را طبخ و در بین میهمانان جشنواره توزیع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره در مرکز همایش های بین المللی مهرانه برگزار می شود.

رحمتی بیان داشت: در مدت زمان برگزاری ارائه غذاهای سنتی که شناسنامه هر کشوری است، اجباری است.

وی از ارائه غذای کشورهای اکو و مسیر جاده ابریشم در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان های مختلفی به دنبال گرفتن این امتیاز هستند،شهرداری زنجان صاحب خانه و متولی این جشنواره محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری معاونت امور بین الملل دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود و شهرداری و استانداری زنجان و دبیرخانه سازمان اکو و اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان این جشنواره را برگزار می کند.

رحمتی از ارائه غذاهای سنتی پنج استان کشور در این جشنواره خبرداد و گفت: از لباس های محلی و پوشش های سنتی در این جشنواره شرکت کنندگان استفاده می کنند.

وی با اشاره به همزمانی این جشنواره با نیمه شعبان، گفت: جشن های شاد و متنوعی به همین منظور در قالب جشنواره برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: نمایشگاه ویژه ای با محصولات تولیدی حوزه مرتبط با آشپزخانه و غذا از برنامه های جانبی این جشنواره است.

رحمتی با بیان اینکه 15 استان کشور در این نمایشگاه شرکت می کنند، افزود: امیدواریم به صورت عملی با برگزاری این نمایشگاه از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی افزود: حضور پنج سفیر،دیپلمات ها،سرکنسولگری و کنسولگری کشورهای مختلف در این جشنواره شرکت می کنند.

این مسئول رئیس اداره فرهنگی و معاون دبیرکل اکو نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند،گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:این جشنواره مقدمه ای برای پروژه جهانی جاده ابریشم محسوب می شود که دستاورد بزرگی برای زنجان است.

این مسئول از اضافه شدن کشورهای کره، ژاپن،قرقیزستان و افغانستان به چهارمین جشنواره غذای اکو خبرداد و گفت: پیش بینی های لازم برای تورهای داخلی و خارجی نیز انجام شده است.

"وثوقی"،معاون شهردار زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت:اشتراکات فرهنگی بسیاری بین ایران و کشورهای عضو اکو وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان میزبان این جشنواره است، افزود: برای بهتر برگزار شدن این جشنواره برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

معاون شهردار زنجان گفت: حضور سفرا و وزا در این جشنواره فرصتی است تا تفاهم نامه و پیمان خواهر خواندگی با شهرهای این کشورها که بیشترین اشتراکات فرهنگی دارند منعقد شود.

پوستر چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نیز در پایان این نشست رونمایی شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر