logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۶۷۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

برداشت بالغ بر 11 هزار تن کرفس از اراضی زراعی شهرستان طارم

برداشت-بالغ-بر-11-هزار-تن-کرفس-از-اراضی-زراعی-شهرستان-طارم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره برداشت کرفس در شهرستان طارم گفت: بالغ بر 11 هزار تن کرفس از اراضی زراعی شهرستان طارم برداشت شد.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از برداشت بالغ بر 11 هزار تن کرفس طی سال جاری در شهرستان طارم استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: سال زراعی جاری 160 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت محصول کرفس اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طارم تنها تولید کننده کرفس در استان است، تصریح کرد: امسال 120 بهره بردار طارمی از كشت و كار محصول كرفس كسب درآمد مي کنند.

وی اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه را زمان عرضه کرفس طارم در بازار اعلام و خاطرنشان کرد: کشت کرفس نیز عمدتا از مهر ماه آغاز شده و تا آذر ماه ادامه پیدا می کند.

عامری ارقام مورد كشت کرفس در شهرستان طارم را كاليفرني و فريموس برشمرد و بیان داشت: محصول کرفس توليدي کشاورزان طارمی همه ساله علاوه بر تامين نياز استان به ساير استان‌ها و همچنين به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي‌شود.

لازم به ذکر است کرفس اولین محصول برداشتی بهره برداران طارمی است که در اولین ماه از فصل سال برداشت و روانه بازار می شود و ۱۱۵ بهره بردار طارمی در کار کرفس مشغول هستند که ارقامی مانند کالیفرنی و فریموس را کشت و برداشت می‌کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر