logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۶۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی آسایش خودت مهمتر می شود؛

فرهنگ غلطی به نام سد معبر با خودرو/ پارک وسایط نقلیه در معابر خلاف قوانین است

فرهنگ-غلطی-به-نام-سد-معبر-با-خودرو-پارک-وسایط-نقلیه-در-معابر-خلاف-قوانین-است

پارک خودرو در مسیر رفت و آمد عابران پیاده همواره مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد که به عنوان فرهنگ غلط در جامعه مرسوم است.

به گزارش موج رسا; پارک شدن خودروها در مسیرهای رفت و آمد عابرین پیاده همواره موجب نارضایتی شهروندان می شود اما متاسفانه این کار کم کم به یک عادت و فرهنگ تبدیل شده و در کنار بی توجهی ها همچنان تداوم دارد.

در واقع صاحبان این خودروها با پارک کردن خودرو؛ نقض قانون کرده و حقوق شهروندی عابرین پیاده را نادیده میگیرند، پارک وسایط نقلیه در معابر در مجموع خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است و افرادی که خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند باید مشمول جریمه شوند.

برخی صاحبان وسایط نقلیه تنها به فکر آسایش خود بوده و راحتی خود خودرو را در پیاده رو پارک می کنند در حالی که این کار آنها برای عابرین پیاده مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد.

وقتی خودرویی در پیاده رو پارک می شود عابرین به ویژه افراد سالمند مجبور به تغییر مسیر خود شده و گاهی به دلیل عبور از خیابان تصادف می کنند.

اگر چه ماموران راهنمایی و رانندگی بهتر است ساده از کنار این موضوع رد نشوند اما گاهی این قانون شکنی دور از چشم پلیس اتفاق می افتد.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان معتقد است، تجاوز به پیاده روها و گذرگاه عابرین پیاده تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب می شود.

 حسین ملایی با بیان اینکه در بخش ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس می تواند با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده روها برخورد قانونی کند،خاطرنشان کرد: علاوه بر جریمه راننده خاطی، خودرو نیز با جرثقیل به پارکینگ انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: رانندگان حق ندارند مسیر عبور عابرین از پیاده روها را سد کنند، صاحبان خودروها باید به تذکرات راهنمایی و رانندگی توجه کنند تا مشمول اعمال قانون نشوند./ن 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر