logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۶۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان:

70 درصد انرژي برق استان زنجان در بخش صنعت و كشاورزي مصرف می‌شود/ توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد

70-درصد-انرژي-برق-استان-زنجان-در-بخش-صنعت-و-كشاورزي-مصرف-می‌شود-توسعه-نیروگاههای-خورشیدی-در-استان-زنجان-در-دستور-کار-قرار-دارد

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان زنجان گفت: 70 درصد انرژي برق استان زنجان در بخش صنعت و كشاورزي مصرف می‌شود.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر نقش صنعت برق در تحقق شعار «حمايت از کالاي ايراني» اظهار کرد: توزيع برق مطمئن و پايدار را براي تداوم فعاليت منظم صنايع داخلي مهم ارزيابي و به تشريح وضعيت مصرف انرژي برق در بخش‌هاي مختلف استان پرداخت.

وی با تبريك اعياد شعبانيه به مردم شريف ايران بويژه تلاشگران عرصه صنعت برق گفت‌: اين شركت در سال 96 توانسته است گامهاي موثر و بلندي در راستاي پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بردارد؛ و در بخش كاهش تلفات انرژي و هوشمندسازي شبكه هاي توزيع برق كه يكي از پروژه هاي مهم وزارت نيرو در تحقق بندهاي اقتصاد مقاومتي بوده است ، جزو شركت هاي پيشرو باشيم‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصريح كرد: شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در حال حاضر تامين برق  21 شهر‌، 16 بخش و 46 دهستان را برعهده دارد كه تا پايان سال 1396 با 645مگاوات پيك بار و 431هزار مشترك و تعداد 9 هزار و 410 دستگاه پست هوائي و زميني با قدرتي معادل یک هزار و 463 مگاولت آمپر و با 8 هزار و 190 كيلومتر شبكه فشار متوسط هوائي و زميني و با 5 هزار و 743 كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوائي و زميني و 890 روستاي برقدار فعاليت خود را ادامه مي‌دهد.

وي با بيان اين مطلب كه شرکت توزيع برق زنجان به عنوان يكي از شرکتهاي پيشرو در امر کاهش تلفات‌، هوشمندسازي شبكه هاي توزيع برق‌، فراسامانه هوشمند اندازه گيري و مديريت انرژي است خاطرنشان كرد: در سال گذشته‌، تعداد 2 هزار و 313 پروژه  با صرف هزينه‌اي بالغ بر 394 ميليارد ريال در حوزه‌هاي مختلف اصلاح و بهينه سازي‌، توسعه و احداث شبکه‌هاي توزيع برق و روشنايي معابر اجرا و به بهره‌برداري رسيده است‌.

علیزاده در ادامه به اهميت مديريت مصرف بهينه انرژي در سال جاري اشاره كرد و گفت‌: باتوجه به مصرف بيش از 70درصد انرژي برق در بخش هاي صنعتي و كشاورزي در سطح استان كه اين ميزان در كشور ميانگين 34درصد است و مي تواند جزو شاخص‌هاي مناسب مصرف برق در حوزه مولد باشد‌، ضرورت مديريت مصرف بهينه برق در فصل تابستان در بخش صنايع و كشاورزي مهم خواهد بود.

وی افزود: به همين منظور در سال گذشته كارخانجات و واحدهاي صنعتي استان كه در اوج مصرف برق تابستان با اين شركت همكاري داشتند مبلغ 14ميلياردو 206ميليون ريال پاداش دريافت كردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ابراز کرد: بايستي توليد برق با کمترين هزنيه صورت بگيرد، در سالي که با محدوديت منابع آبي روبه‌رو هستيم مسلما ظرفيت توليد نيروگاه‌هاي برقابي کشور نيز کاهش خواهد يافت، بنابراين باید با همت شرکت توزيع برق و مساعدت مردم شريف منطقه بتوانيم تابستان امسال را با کمترين تنش در زمينه توليد برق سپري کنيم.

وي تصريح کرد: در زمينه مديريت مصرف و تقاضا همچنان با شرايط مطلوب فاصله داريم، و در حال حاضر با رشد 5 تا 7 درصدي پيک بار مواجه هستيم که اين روند قابل قبول نيست.

علیزاده افزود: در اين بين مي‌توان با استفاده از نيروهاي جوان و متخصص در اين شرکت و ارتباط موثر با مشترکين برق در زمينه فرهنگ سازي کاهش مصرف انرژي گام‌هاي موثري را برداشت.

وي در پايان استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير را جزو اولويت‌هاي وزارت نيرو عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ريزي انجام شده در زمينه بستر سازي‌هاي لازم براي ارگان‌ها و سازمانها و تمامي مشترکيني که قصد احداث نيروگاههاي خورشيدي را دارند‌، شاهد توسعه و فراگيري  بهره‌مندي از انرژي‌هاي تجديد‌پذير باشيم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر