logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۶۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

خروج محصولات زراعی به صورت فله‌ای از استان زنجان/ توسعه واحد‌های فرآوری در استان زنجان از اولویت سازمان جهاد کشاورزی است

خروج-محصولات-زراعی-به-صورت-فله‌ای-از-استان-زنجان-توسعه-واحد‌های-فرآوری-در-استان-زنجان-از-اولویت-سازمان-جهاد-کشاورزی-است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خروج محصولات تولیدی استان به صورت فله‌ای گفت: از محصولات زراعی گندم، جو و نباتات علوفه‌ای‌ اغلب به صورت فله‌‌ای و محصولات باغی نیز به صورت بسته بندی و جعبه‌ای از استان خارج می‌شود.

عبدالله جعفری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع خروج محصولات کشاورزی از استان زنجان به صورت فله‌‌ای اظهار کرد: ایجاد واحد‌ها فرآوری و بسته‌بندی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

وی تصریح کرد: در تولیدات محصولات کشاورزی یکی از اصلی‌ترین کار سازمان توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تولیدی در استان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بسته‌بندی محصولات کشاورزی را با هدف افزایش ارزش افزوده‌ و کاهش ضایعات محصولات تولیدی به عنوان یک اولویت عنوان کرد و گفت: افزایش مدت زمان نگهداری محصولات کشاورزی، ایجاد و تنوع محصولات نهایی متناسب با ضاعقه و سلیقه مصرف کنندگان، بسته بندی متعدد و متناسب محصولات کشاورزی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

جعفری با اشاره به اینکه ارائه محصولات کشاورزی به بازار مصرف به دو صورت فله‌ای و بسته‌بندی انجام می‌شود ابراز کرد: بخشی از محصولات تولیدی استان متناسب با نیاز متقاضیان به صورت فله‌ای و بخشی نیز به صورت بسته‌بندی از استان خارج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این محصولات نیز برای صادرات و بخشی نیز برای مصرف داخلی به سایر استانها و خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: جلوگیری از خروج محصولات کشاورزی به صورت فله‌ای نیز از مهمترین دغه‌دغه‌های ما در سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی در استان زنجان افزود: از طریق منابع تسهیلاتی استان و صندوق توسعه ملی، منابع مناسبی برای توسعه واحدهای فرآوری و بسته‌بندی صنایع تبدیلی در استان پیش‌بینی شده است.

جعفری افزود: سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه به صورت فعال پیگیری موضوع بوده و استان در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی وضعیت رو‌به رشدی دارد.

وی گفت: امیدواریم در آینده نیز این امر روند رو به رشدی داشته و بخش عمده‌ای از محصولات به صورت بسته‌بندی از استان خارج شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر