logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۶۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

16 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان خدابنده مسدود شد

16-حلقه-چاه-غیرمجاز-در-شهرستان-خدابنده-مسدود-شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به مقابله با بحران آب در استان زنجان گفت: 16 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان خدابنده مسدود شد.

یوسف رضا پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بحران آب در استان زنجان و مقابله با این بحران اظهار کرد: در راستای مقابله با بحران آب در استان زنجان 16 حلقه چاه غیر مجاز در خدابنده مسدود شد.

وی تصریح کرد: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با حضور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خدابنده و رئیس پلیس پیشگیری شهرستان‌، یگان امداد شهرستان، فرمانده کلانتری سجاس، 16 حلقه چاه غیر‌مجاز واقع در اراضی روستای خنداب، پر و مسلوب المنفعه شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطر نشان کرد: متوسط برداشت آب هر حلقه چاه پر شده 15 لیتر در ثانیه بوده که با پر کردن آنها، آب صرفه جویی شده به میزان 2.6 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد‌ تهم زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر ماه سال 96 تا هفتم فروردین ماه امسال حجم آب مخزن سد تهم 40.46 میلیون مترمکعب برآورد شده در حالی که حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال گذشته 43.91 میلیون مترمکعب بود.

رضاپور با اعلام اینکه سد تهم مهمترین منبع تأمین‌کننده آب شرب شهر زنجان است بیان کرد: آب این سد 8 درصد کاهش یافته و ادامه این روند تأمین آب آشامیدنی در آینده را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به سال گذشته با کاهش 7.45درصدی روبه‌رو شده است ابراز کرد: بررسی تغییرات نسبت به متوسط دوره آماری کاهش 13.49درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر