logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۶۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

تنش‌های بازار ارز فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده است/ چرخه اقتصاد کشور با سیاست‌های نامطلوب داخلی دچار بحران شده است

تنش‌های-بازار-ارز-فضای-کسب-و-کار-را-تحت-تاثیر-قرار-داده-است-چرخه-اقتصاد-کشور-با-سیاست‌های-نامطلوب-داخلی-دچار-بحران-شده-است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به تاثیر تنش‌های ارز بر فضای کسب و کار گفت: تنش‌های بازار ارز فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی که با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به برنامه‌های آتی اتاق در سال جاری اظهار کرد: تعامل و همراهی دو بخش خصوصی و دولت در هر حوزه ای همچنان در مرکز توجه قرار دارد چرا که این مهم گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی به عنوان نبض اقتصاد کشور با ترسیم نقشه راه توسعه تولید با کیفیت، بهبود صادرات و واردات و جذب سرمایه های خارجی در راستای دگرگونی و گسترش دامنه‌های اقتصاد کشور همت و تلاش می ورزد ولی با این تفاسیر، این تفکرات و مطالبات دولتی است که می تواند ضمن هدایت صحیح، تسریع در فرآیندها را نیز به ارمغان آورد، به طور کلی تا این دو بخش در یک جهت و دوش به دوش گام برندارند امیدی برای دستیابی به اهداف بهبود اقتصاد کشور نخواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی و سیاسی در سطح کشور و بین‌ الملل تصریح کرد: بدون شک تنش‌های موجود در بازار ارز‌، مشکلات سیاسی موجود در منطقه و تشدید تحریم های بی رحمانه ، فضای کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد ولی پیش از این مشکلات، چرخه اقتصاد کشور با سیاست‌های نامطلوب داخلی دچار بحران و تحریم شده است که ماحصل آن محدودیت و نحیف‌تر شدن صنایع کوچک و متوسط است.

وی با تاکید بر این که بایستی از تکرار سیاست های غلط گذشته جلوگیری شود ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان همچنان با امور مالیاتی به جهت قوانین بازدارنده درگیر بوده و مشکلات خاص خود را تجربه می کند‌.

جمیلی ادامه داد: از جمله مسائلی که بسیاری از مؤدیان مالیاتی از آن بی‌خبر و سازمان امور مالیاتی در اجرای صحیح آن کوتاهی می‌کند بند 3 ماده 244 مرجع رسیدگی به همه اختلاف‌های مالیاتی بوده که اتاق زنجان نیز به منظور آگاه سازی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در سال جاری  برنامه‌هایی در غالب جلسات وهمایش‌های تخصصی و عمومی تدوین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری همواره از رویکردهای مهم اتاق بوده و از علاقمندی جهت برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در زنجان و همچنین راه اندازی سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسئولین خبر‌داد و افزود: این سامانه، پیگیری و تحقق گفته‌ها و وعده‌های مسئولین را به سهولت در اختیار عموم قرار خواهد داد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر