logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۶۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امروز انجام می شود؛

برگزاری جشن مبعث در بقاع متبرکه زنجان

برگزاری-جشن-مبعث-در-بقاع-متبرکه-زنجان

همزمان با مبعث گرامی پیامبر اکرم (ص) بقاع متبرکه، مساجد و تکایای زنجان غرق در جشن و سرور است.

به گزارش موج رسا; اقشار مختلف استان زنجان با برگزاری آیین جشن و سرور، چراغانی معابر عمومی و سردرب منازل و مغازه ها و نورافشانی، عید سعید مبعث را گرامی داشتند 

به همین مناسبت مجالس جشن و سرور در مساجد، تکایا، بیوت علما و روحانیون و منازل مردم برپا شد که در آن سخنرانان، شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خصوص اهمیت عید بزرگ اسلام و مبعث، فضایل عبادت و روزه داری در این روز و وضعیت جهان اسلام پس از مبعث رسول گرامی اسلام (ص) به ایراد سخن، قرائت شعر و مداحی پرداختند. 
در محافل معنوی انس با قرآن و شب شعر نیز که در مناطق مختلف این استان برگزار شد، قاریان و حافظان ممتاز و نونهال، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، شکوه خاصی به جشن های عید مبعث بخشیدند. 
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دوستداران ولایت نیز با حضور در بیوت علما و روحانیون، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، عید سعید مبعث را به آنان تبریک و تهنیت گفتند 
مردم همچنین در روز جشن مبعث با حضور در گلزارهای این شهر فاتحه خوانی کرده و این عید بزرگ را گرامی داشتند.

گفتنی است، هر سال به مناسبت این عید بزرگ جشن‌های  باشکوهی در جوار بقاع متبرکه برگزار می ‌شود که امسال نیز این جشن بزرگ در جوار بقاع شاخص استان برگزار هستیم.

در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه این جشن بزرگ در بقاع شاخص استان برگزار شده است،برگزاری این چنین جشن‌هایی مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

بقاع امامزادگان مکان مناسبی برای ترویج فرهنگ ناب دینی است، از همین رو سالانه برنامه ‌های مذهبی و فرهنگی بسیاری در این مکان‌ها اجرا می ‌شود.

برنامه‌های اجرایی در روز مبعث رسول اکرم (ص) نیز شامل مراسم مولودی‌خوانی و جشن، مسابقات پیامکی برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان و سخنرانی است.

این جشن‌ها با محوریت اشاعه فرهنگ ناب محمدی (ص) و آشنایی هرچه بیشتر مردم با زندگی پربار و رهنمودهای ارزشمند آن بزرگوار برگزار شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر