logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
[ شناسه خبر : ۶۶۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سیاسی کردن فعالیت‌های قرآنی آسیب جدی به کشور می زند

-سیاسی-کردن-فعالیت‌های-قرآنی-آسیب-جدی-به-کشور-می-زند

استاندار زنجان گفت: سیاسی کردن فعالیت‌های دینی،مذهبی و قرآنی آسیب جدی به کشور می زند.

به گزارش موج رسا;  اسدالله درویش امیری  در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن کشور با وی اظهار داشت: سیاسی‌کاری آفت همه فعالیت‌ها به ویژه برنامه های قرآنی محسوب می شود.

وی برضرورت پرهیز از سیاسی کاری در توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و افزود: سیاسی کردن فعالیت‌های دینی،مذهبی و قرآنی آسیب جدی در کشور است که ضروری است فعالان این حوزه از سیاسی کاری پرهیز کنند.

مقام عالی استان ادامه داد: در حال حاضر روند موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی خوب و رو به رشد بوده و پایه گذاری خوبی در حوزه قرآنی استان زنجان وجود دارد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مذهبی، دینی، قرآنی  و قاریان هر چقدر از فضای سیاسی کشور دور شود تأثیر گذاری عمیق‌تری خواهد داشت چرا که حرمت و عظمت قرآن و مذهب حفظ می‌شود.

درویش امیری با بیان اینکه متولیان حوزه قرآن و فرهنگ دینی باید نسبت به جلوگیری از سیاسی شدن محیط‌های قرآنی تلاش کنند،افزود:در حال حاضر نماز جماعت در اکثر مدارس استان زنجان برگزار می‌شود.

وی بر لزوم توجه به حوزه فضای مجازی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و دینی تاکید کرد و گفت: زمینه برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس و دانشگاه‌های استان زنجان فراهم است.

 

*پیگیری پنج محور اساسی توسط سازمان دارالقرآن کریم

مهدی قره‌شیخلو در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: سازمان دارالقرآن کریم اقدامات متعددی را در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.

وی با اشاره به پیگیری پنج محور اساسی توسط سازمان دارالقرآن کریم ،افزود: تایید قرآن‌ها و صدور مجوز انتشار از اقدامات این سازمان است.

این مسئول با بیان اینکه صحت تایید متن قرآن و اعطای مجوز چاپ توسط دارالقرآن کریم انجام می‌شود و از سال 1364 تاکنون 7 هزار مجوز در این باره صادر شده است،ادامه داد:مجموعه‌های قرآنی چاپ شده در کشور در یک مخزن گردآوری و کلکسیون کاملی از قرآن‌های چاپ شده در کشور است.

وی با اشاره به درجه‌بندی حفاظ قرآن کریم از برگزاری 13 دوره آزمون تخصصی قرآن کریم خبرداد و افزود: در این 13 سال حدود 60 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که 83 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتظار بیشتری از جامعه قرآنی داشته و امروز با نقطه مطلوب در این زمینه فاصله داریم،خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های قرآنی به سمت آموزش‌های کاربردی رود.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به ظرفیت های استان زنجان برای تبدیل به قطب قرآنی کشور، گفت: در این زمینه باید مسؤولان همکاری لازم را انجام داشته باشند.

قره‌شیخلو از شناسایی یک هزار و 300 نوجوان در کشور در حوزه قرآنی خبر داد و گفت: این افراد در سنین 10 تا 20 سال هستند که یک سال است برای اینها برنامه سه ساله داری که سرمایه‌های قرآنی ما هستند.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری نیز در این دیدار اظهار داشت: طبق چارچوبی که در سازمان تعریف شده است فعالیت های قرآنی در استان زنجان در حال انجام است.

 

*فعالیت70 موسسه قرآنی در استان زنجان

وی با اشاره به فعالیت70 موسسه قرآنی در استان زنجان،خاطرنشان کرد: در استان زنجان 100 خانه قرآنی موجود است که برخی از آنها در  مساجد و روستاها فعالیت دارند.

حجت الاسلام صفی‌یاری در ادامه به برگزاری دوره‌های تخصصی قرآنی در زنجان اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره تربیت داور قرآنی از مهمترین برنامه ها در این زمینه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: همچنین در طرح کادرسازی دوره‌های تربیت معلم قرآنی نیز فعالیت مطلوبی صورت گرفته و در این راستا دوره تربیت آموزشیار قرآنی به همراه عطای مدرک به حفاظ قرآنی برگزار شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر