logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
[ شناسه خبر : ۶۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست فرمانداری سلطانیه:

ارائه تسهیلات به مناطق روستایی و عشایری به منظور توسعه اشتغال/ شهرک‌های گلخانه‌ای باید گسترش یابد

ارائه-تسهیلات-به-مناطق-روستایی-و-عشایری-به-منظور-توسعه-اشتغال-شهرک‌های-گلخانه‌ای-باید-گسترش-یابد

سرپرست فرمانداری سلطانیه با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها گفت: در بحث توسعه اقتصادی قصد داریم تا شهرکهای گلخانه‌ای را گسترش دهیم.

به گزارش موج رسا; توحید سلیمی در دیدار جمعی از فعالان حوزه صنایع و معادن شهرستان سلطانیه، با اشاره به شعار سال 1397 که از سوی مقام معظم رهبری به نامه « سال حمایت از کالای ایرانی » نامگذاری شده است، گفت: بخشی از رسالتها و ضروریات مسیر تحقق شعار سالجاری مربوط به تولیدکنندگان است که باید در کنار دولت و مردم، زمینه توسعه خودکفایی، افزایش رغبت خرید کالاهای ایرانی و در نتیجه بالا بردن فرصت های اشتغال را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه مردم، مسئولان و تولید کنندگان به عنوان سه عامل اصلی پیشبرنده اهداف نهفته در شعار سال بشمار می‌آیند، افزود: اگر آحاد ملت دست به دست هم داده و با حفظ وحدت و روحیه همبستگی درجهت اعتلای اهداف کشور گام بردارند یقیناً گامهای موثری در حوزه های مختلف برداشته خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهرستان را پیگیری جدی مسائل و مشکلات حوزه صنایع و معادن در سالجاری برشمرد و ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر و مجدانه مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت سلطانیه، اظهار کرد: مسائل واحدهای صنعتی و معدنی را تا حد امکان در سطح شهرستان و در صورت نیاز با طرح در جلسات مربوطه استانی مصرانه پیگیر خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در امر سرمایه گذاری باید حقوق سرمایه گذاران و شهروندان بطور دو سویه رعایت شود تا حق هیچ یک از طرفین تضییع نشود.

سلیمی با بیان اینکه دولت و مردم از تولید کنندگان به عنوان قشر تاثیرگذار در اقتصاد کشور، بویژه در سالجاری انتظار همراهی و تلاش مضاعف دارند، از فعالان حوزه صنایع و معادن شهرستان خواست تا نوع نگاه خود به کسب و کار را به نحوی تغییر دهند که بتوانند با ایجاد تحولات بنیادین، قدرت رقابت کالای ایرانی با اجناس مشابه خارجی را فراهم سازند.

وی ادامه داد: در کشورهای درحال توسعه که یک سوی جریان عبور از گذارهای اقتصادی را تولیدگران بر عهده دارند، تولید کنندگان بایستی نوع نگرش و اقدامات خود را مبتنی بر علم، تکنولوژی روز دنیا، شیوه‌های خلاق آمیز و راهکارهای نوآوری شده پایه ریزی کرده و برای تمامی امور خود راهبرد و برنامه مدون داشته تا روش‌های تولید، تحقیق و توسعه خود را همواره گسترش دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه همچنین با اشاره به اینکه امروزه نوع تهاجمات دشمن به کشور ایران از جنگ‌های سخت و تسلیحاتی به جنگ نرم نظیر اتخاذ استراتژیهای اقتصادی تغییر یافته است، بیان کرد: بنابراین نحوه تدافع ما هم باید تغییر یابد به گونه ای که براساس شعارهای چندین سال اخیر که با محوریت اقتصاد ابلاغ شده، باید بیشتر دست به دست هم داده و میزان نفوذ دشمنان را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: سهم استان زنجان از میزان صادرات کشور در سال 1396، 26.1 درصد بود که بایستی هدفگذاری کنیم تا سهم شهرستان از صادرات استان و کشور روز به روز افزایش یابد.

سلیمی با یادآوری اینکه در سال 1396 هیچ کارخانه و واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشده و چندین واحد راکد نیز به چرخه تولید بازگشت داده شده اند، بیان کرد: سیاست دولت در زمینه اقتصاد طی سالجاری بر مبنای جلوگیری از توقف و تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد بود و در این مسیر فرمانداری سلطانیه با تمام قوا در کنار فعالان صنایع و معادن خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه در بحث توسعه اقتصادی قصد داریم تا شهرکهای گلخانه‌ای را گسترش داده تا در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد، بیان کرد: در تحقق طرح‌های اشتغالزایی نظیر نوسازی و بازسازی صنایع، اشتغال فراگیر، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و غیره نهایت تلاش را خواهیم کرد تا تسهیلات قابل توجهی به متقاضیان تعلق گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه گفت: توصیه اکید دولت دوازدهم به صنعتگران و تولید کنندگان، نگاه بلند مدت به صادرات و تولیدات داخلی به کشورهای همجوار بوده و همواره یکی از سیاست‌های اساسی دولت در زمینه اقتصاد و اشتغالزایی، حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و بویژه صنایع بسته‌بندی محصولات زراعی و کشاورزی است تا از این طریق از خام فروشی محصولات جلوگیری شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر