logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۶۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون حوزه هنری استان زنجان:

هفته هنر انقلاب فرصتی برای ارج نهادن به هنر متعهد است

هفته-هنر-انقلاب-فرصتی-برای-ارج-نهادن-به-هنر-متعهد-است

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان زنجان گفت:هفته هنر انقلاب بهترین فرصت برای ارج نهادن به هنر متعهد محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته هنر انقلاب با حضور معاونت فرهنگی هنری و مسئولین واحدهای تخصصی حوزه هنری استان زنجان برنامه‌های مختلفی در جهت گرامیداشت هفته هنر انقلاب تشریح شد.

امیر نعمتی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان زنجان، در این نشست بر اهتمام جدی واحدها برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته هنر انقلاب تأکید کرده و اظهار داشت: زنجان استانی فرهنگی است و این هفته بهترین فرصت برای معرفی و برجسته‌سازی پتانسیل‌های هنری و فرهنگی استان می باشد.

وی ضمن تأکید بر خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها، هفته هنر انقلاب را بهترین فرصت برای ارج نهادن به هنر متعهد دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی در جهت تبیین هنر انقلاب در کنار برنامه های متنوع دیگر که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان پیش بینی شده است، می تواند فضای فرهنگی وهنری استان را بیش از پیش در مسیر تولید آثار فاخر سوق دهد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان زنجان، ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب، 20 تا 26 فروردین برنامه‌های مختلفی در پاسداشت نام و خاطره سید شهیدان اهل قلم «شهید سید مرتضی آوینی » در استان زنجان برگزار می شود.

نعمتی با بیان اینکه همزمان با نخستین روز و آغاز هفته هنر انقلاب، برگزاری مراسم عطرافشانی گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای گمنام توسط کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان برگزار می شود، افزود: دیدار با خانواده معظم شهید هنرمند ابراهیم اصغری از دیگر برنامه های این هفته است.

وی از برگزاری شب خاطره روستایی با حضور رزمندگان دفاع مقدس در روستای سارمساقلو خبرداد و گفت:برگزاری نمایشگاه خوشنویسی آثار هنرمندان خوشنویس دکتر علی عبدالحسین زاده و مصطفی رستمی، عباسعلی نوری، سید جمال ناصری و سید عیسی شبیری از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه آثار هنری (پوستر) با عنوان «و آن دقایقی دیگر» در محل مصلی خاتم الانبیا، همزمان با آیین نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته است، یادآور شد: نشست نقد و بررسی داستان با حضور داستان نویسان استان واکران منتخبی از فیلم‌های کوتاه جشنواره رویش در دانشگاه‌ها و مساجد شهرستان‌ها و روستاهای استان در این هفته برگزار می شود.

وی از اجرای نمایش‌های میدانی در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی خبرداد و گفت:اجرای نمایش میدانی در مساجد و محوطه مساجد استان،برگزاری نشست سیر تبلیغات و گرافیک در دوران دفاع مقدس با حضور هنرمندان گرافیست،تولید آثار نقاشی پرتره شهید آوینی و همچنین اثر نقاشی هنر در آراء و اندیشه‌های شهید آوینی از منظر هنرمند نقاش انقلابی در زنجان ازدیگر برنامه های پیش بینی شده است.

گفتنی است، 20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «شهید سید مرتضی آوینی » به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و 20 تا 26 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت نام و خاطره این هنرمند شهید در استان زنجان برگزار می شود.//ن

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر