logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۶۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در ایام نوروز انجام شد؛

فعالیت گروه های جهادی زنجان در سرپل ذهاب

فعالیت-گروه-های-جهادی-زنجان-در-سرپل-ذهاب

گروه جهادی فدائیان انقلاب شهرستان خرمدره در ایام نوروز در مناطق زلزله زده کرمانشاه-سرپل ذهاب حضور یافته و خدمات رسانی کردند.

به گزارش موج رسا;با وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه سازمان های مختلف از جمله بسیج سازندگی استان زنجان برای کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

در همین راستا بسیج سازندگی و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز با تشکیل قرارگاه سازندگی در منطقه سر پل ذهاب مشغول خدمت‌رسانی به مردم این منطقه شدند.

با توجه به تشکیل کارگروه سازندگی در منطقه زلزله‌زده رسیدگی به 6 روستای آسیب‌دیده این منطقه بر عهده سپاه استان زنجان واگذار شد.

گروه های جهادی در بخش‌های مختلف از جمله احصای آمار اهالی ساکن در روستاهای مورد نظر، اخذ اطلاعات در خصوص نیازمندی‌ها و آسیب‌دیدگی افراد ساکن در روستاها، مشخص شدن محل دائمی قرارگاه و محل دپوی کمک‌های مردمی برتی توزیع در بین مردم فعالیت کردند.

فعالیت اردوهای جهادی در راستای کارهای فرهنگی، آموزشی و بهداشتی انجام و اکیپ کامل تیم‌های پزشکی در منطقه زلزله‌زده خدمات رسانی کردند.

 "فرهاد امندی" مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه توسط بسیجیان بحث محرومیت‌زدایی بوده است، اظهار داشت: در این بخش پروژه‌های متعددی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 10 گروه جهادی در روستاهای سرپل ذهاب خدمات لازم را ارائه کردند،افزود: این گروه‌ها در این مناطق  برای آبادانی در روستاها و مناطق محروم همت می کنند.

امندی با اشاره به فعالیت 99 گروه جهادی در قالب 165 اردوی جهادی بسیج سازندگی در استان طی سال جاری ،بیان داشت: این گروه‌ها تا کنون 67 پروژه را تکمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 66 اکیپ پزشکی متشکل از پزشکان متخصص در مناطق محروم،خاطرنشان کرد: این گروه ها اقدام به ویزیت رایگان و توزیع اقلام بهداشتی و دارو کردند.

این مسئول ادامه داد: بسیج سازندگی سه موضوع آموزش، ارائه تسهیلات در عرصه‌های امنیت غذایی و صنایع دستی و تبدیلی، همچنین بازاریابی در سال گذشته اجرایی کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر