logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۶۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی، بازار و ارز:

بازار ارز بیشتر از مسائل برجام متاثر است/ ضرورت لحاظ کردن سناریوی چند نرخی از سوی فعالان اقتصادی

بازار-ارز-بیشتر-از-مسائل-برجام-متاثر-است-ضرورت-لحاظ-کردن-سناریوی-چند-نرخی-از-سوی-فعالان-اقتصادی

 کارشناس اقتصادی، بازار و ارز گفت: بازار ارز بیشتر از مسائل برجام متاثر است و در صورت تمدید تعلیق تحریم ها التهاب بازار موقتا برطرف خواهد شد.

حسین محمودی اصل در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نوسانات ارزی بعد از نوروز،اظهار داشت: عرضه دلار به نرخ 4875 تومان در طی چند روز گذشته بهمراه اتمام مسافرت های خارجی نوروزی تب بازار ارز اندکی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ترکیه میزبان 350 هزار ایرانی بود که اگر هر ایرانی1800دلار برای اقامت و خرید هزینه کند در واقع فقط ترکیه مقصد بیش از 600 میلیون دلار در عید بوده است،افزود: این موضوع نیز موجب شده تا تب بازار اندکی گرفته شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: این احتمال است که فروش آزاد ارز از 5200 به حدود 5040 کاهش یابد.

محمودی ادامه داد: البته عرضه دلار تا سقف 10000 دلار در صرافی های غیردولتی با کارت ملی درصورت تداوم می تواند فروش آزاد را به زیر 5000  برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه مسافرتها کاملا تمام نشده است و بازارها نسبتا خلوت هستند تقاضاها برای خرید دلار 4875 تومانی به صف منجر نشده است و این در حالی است که از امروز اندکی صف را شاهد باشیم.

این کارشناس ادامه داد: اعلام خروج از سوریه توسط آمریکا و مشروط کردن آن به تامین منابع مالی از سوی عربستان می تواند به خروج آمریکا منجرشده و باعث کاهش ریسک در منطقه شود.

محمودی افزود: البته بازار ارز بیشتر از مسائل برجام متاثر است و در صورت تمدید تعلیق تحریم ها التهاب بازار موقتا برطرف خواهد شد.

وی گفت: توصیه به فعالان اقتصادی،کارآفرینان و اهالی کسب و کار این است که در برنامه ها و استراتژی ها انعطاف را مد نظر قرار دهند و در صورت امکان سناریوهای چند نرخی برای ارز را لحاظ کنند و در برنامه ها پیاده کنند.

کارشناس اقتصادی بیان داشت: حداقل کار این است که یک دامنه برای تبدیل نرخ ارز لحاظ کنند تا سود و فروش خود را کم ریسک کنند.//ن   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر