logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۶۵۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

توسعه فعالیت مددکاران مورد تاکید بهزیستی استان زنجان است/ فعالیت مستقیم 76 مددکار با بهزیستی استان

توسعه-فعالیت-مددکاران-مورد-تاکید-بهزیستی-استان-زنجان-است-فعالیت-مستقیم-76-مددکار-با-بهزیستی-استان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهره گیری از توانایی ها و استفاده از منابع موجود برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهمترین اهداف مددکاری است گفت: مددکاری نخستین و مهمترین شاخص کار در بهزیستی بشمار می آید.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی با اشاره به فعالیت مددکاران اظهار کرد: مددکاری، حرفه ای است که در آن دانش ، اصول ، ارزشها و مهارتهایی مدنظر است که هدف آنها کمک به جامعه هدف بهزیستی است.

وی افزود: مددکاران بهزیستی از مددکاری فردی ، گروهی و جامعه ای برای کسب استقلال نسبی مددجویان استفاده می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مصاحبه موثر و تشخیص مشکل یک هنر است که از یک رابطه کلامی آغاز می‌شود و مددکار با دیدن عکس العمل های غیر کلامی به یک روند هدفمند برای حل مشکل دسترسی پیدا می کند و این یکی از مهمترین روش های جمع آوری اطلاعات توسط مددکاران برای کشف حقایق از وضعیت مددجو توسط مصاحبه و مشاهده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ایجاد امنیت روانی برای مددجو ، فرصت به مددجو برای تطبیق با شرایط موجود در مصاحبه ، توجه به شأن ، منزلت و کرامت جامعه هدف ، ارتقای سطح آگاهی ، توانمند سازی ، توجه به انجام دادن کار گروهی و آموزش مهارتهای زندگی را از ارزشهای اساسی در مددکاری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بازدید از منزل ، گزارش موردی، گزارش کامل وجامع فردی از روش های مهم در مددکاری مورد تاکید است.

محمدی گفت: مهمترین اقدامات اساسی بهزیستی در راستای مددکاری پیگیری امور تحصیلی، درمانی، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به امور معلولین است.

وی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام و مبانی اولیه اعتقادی در اسلام ، مددکاری و کمک به همنوع را برگرفته از الگوی ترسیمی و شایسته از زندگی امیرالمومنین علی ( ع ) معرفی کرد و اظهار داشت: دین اسلام بر اساس مددکاری بنا شده است.

وی گفت: مددکاران بهزیستی با پیروی از الگوی ائمه معصومین محرومین و نیازمندان جامعه را تنها نگذاشته و با بهره گیری از دانش روز مددکاری و احساس وظیفه همگام با مسئولین بهزیستی زمینه و بستر توانمند سازی مددجویان را فراهم می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر در دو بخش اجتماعی و توانبخشی 76 نفر مددکار در بهزیستی بصورت مستقیم و87 نفر مددکار در مراکز غیر دولتی به مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می‌کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر