logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۶۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان:

350 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی در استان زنجان پرداخت شد/ صادرات کالا از استان زنجان باید به سقف 500 میلیون دلار برسد

350-میلیارد-تومان-تسهیلات-رونق-تولید-به-واحد‌های-تولیدی-در-استان-زنجان-پرداخت-شد-صادرات-کالا-از-استان-زنجان-باید-به-سقف-500-میلیون-دلار-برسد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال در بخش صادرات رشد قابل قبولی داشتیم گفت: با این وجود باید صادرات کالا از استان زنجان به سقف 500 میلیون دلار برسد.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان‌، با بیان اینکه بهار امسال با ماه رحمت و مغفرت آغاز می شود، اظهار کرد: در سالجاری اتفاقات تلخ و شیرینی در کشور رخ داده است.

وی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یک اتفاق بزرگ در سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: زیبا ترین اتفاق که به پشتوانه عظیم مردم در کشور و به ویژه در استان زنجان رخ داد حضور حداکثری مردم درانتخابات ریاست جمهوری بود که با آرمانهای شهدا و امام و رهبری پیمان مجدد بستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ملت ایران  با وجود مشکلات و کاستی هایی که در حوزه اقتصادی داشته اند در چای صندوق های رای حضور پیدا کردند، ابراز کرد: حضور بیش از 41میلیون نفر پای صندوق‌های رای یک اتفاق بزرگی برای ایران اسلامی بود و این حضور مردم باعث شد تا نمایندگان این نظام در عرصه‌های بین‌المللی با قدرت و جسارت حرفی برای گفتن داشته باشند.

درویش امیری با بیان اینکه ملت ایران با حضور همیشگی خود در صحنه ها به پشتیبانی از انقلاب را به رخ جهانیان کشیده اند، عنوان کرد: از حضور پرشور ملت ایران اسلامی علی الخصوص مردم استان زنجان صمیمانه سپاسگذاریم.

وی زلزله استانهای کرمانشاه و کرمان ،حادثه کشتی سانجی وسقوط هواپیمای تهران و یاسوج را از جمله حوادث تلخ رخ داده سالجاری در کشور عنوان کرد وافزود: این حوادث ملت ایران را در غم و ماتم فرو برد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه امروز سرزمین ما تشنه محبت ، صفا و گذشت است و سال آینده را سال همبستگی و همدلی قرار دهیم ، اضافه کرد: در سال آینده که با ماه پرفضیلت رحمت و مغرفت رجب شروع می شود کینه های را کنار گذاشته و شکوفه های محبیت را بین همدیگر پیشه کنیم و در جهت توسعه کشور گامهای اساسی برداریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه تعطیلات عید نوروز از روز سه شنبه آغاز می شود، تاکید کرد: این تعطیلی به معنای این نیست که مسئولان نیز در تعطیلی باشند عده ای در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی کاملا در جهت خدمت به مردم حاضرند که به آنها نوروز بانان بی نوروز گفته می شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر در استان زنجان تشکیل شده و رسالت سنگینی در راستای فراهم کردن سفری خوب و خوشی را برای مسافران به دنبال دارد، خاطرنشانساخت: کمیته خدمات امداد و نجات ، کمیته انتظامی و امنیتی و ترافیک شهری و بین شهری که رصالت اصلی با نیروی انتظامی است‌، کمیته خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست، نظارت و تنظیم بازار ،اسکان ، رفاه و بقیه کمیته ها در استان زنجان تشکیل شده است .

وی بابیان اینکه پرسنل کمیته خدمات رسانی دورهم جمع شد اند تا مردم با کمترین مشکلات مواجه شوند، یادآوری کرد:30پایگاه انتظامی ، 16پایگاههای امداد و نجات هلال احمر‌، 28راهداری‌، 55پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی ،پنج پایگاه سلامت و 80 پایگاه امداد خودرو در سطح استان زنجان برای عید نوروز فعال است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیروهای خدمات رسان و امنیت رسان و حوزه بهداشت و درمان بسیج شده‌اند تا مردم سفر خوشی را داشته باشند، گفت: ستاد خدمات سفر نوروزی با 20 دستگاه در سطح استان زنجان خدمات رسانی می‌کند.

وی در ادامه به راه اندازی و تاسیس پارک علم و فناوری در استان زنجان اشاره کرد و عنوان داشت: زنجان جزو استانهای آخری بود که پارک علم و فناوری تاسیس و راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: امروز محتاج کسب و کار‌های نوین  هستیم و پارک علم و فناوری یکی از موثرترین ابزاری است که ما را به فناوری‌های نوین می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی استان گام‌های بزرگی برداشته شده است افزود: استان زنجان در بخش جذب سرمایه‌گذاری نیز جزو 5 استان برتر در کشور است.

استاندار زنجان افزود: ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار٬ بازارچه صنایع دستی و توسعه هتل‌ سازی در استان و احداث پارک لجستیک٬ افزایش مجتمع‌های خدماتی بین راهی٬ توجه به توسعه صنایع تبدیلی در استان می‌تواند سبب توسعه بخش خدمات در استان شود.

وی گفت: انتظار از دستگاه‌های اجرایی این است که به خودشان بیایند و تلاش کنند تا اتفاقات خوب در استان زنجان بیفتد و تا اشتغال در بخش خدمات در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به واحد‌های تولیدی استان افزود: امسال نزدیک به 350 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد‌ها قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه نظارتی بر توزیع تسهیلات و عملکرد بانک‌های داشته باشیم در استان کارگروه نظارت دستگاه‌های اجرایی برعملکرد توزیع اعتبارات تشکیل شد که این موضوع این امر باعث شد خوجی خوبی در این راستا داشته باشیم.

وی بیان کرد: بانک‌ها با منابع داخلی خود نزدیک به یک هزارو 500 میلیاد تومان به بخش تولید استان در حوزه کشاورزی صنعت معدن و خدمات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هر چند در حوزه صادرات رشد بسیار چشمگیری داشتیم ابراز کرد: هدفگذاری صادرات استان باید در سال آینده در سقف 500 میلیون دلار باشد.

انتهای پیام‌/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر