logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۶۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تشکیل اتاق فکر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان زنجان/ 573 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

تشکیل-اتاق-فکر-پیشگیری-از-آسیبهای-اجتماعی-در-استان-زنجان-573-دانش-آموز-بازمانده-از-تحصیل-در-استان-وجود-دارد

سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل اتاق فکر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خبر داد.

به گزارش موج رسا; مرتضی بنیادی با اشاره به تشکیل اتاق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل اتاق فکر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، رسیدگی به مسائل و مشکلات طرح کاج و بررسی آخرین وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل و نیز برنامه ریزی جهت بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل استان زنجان به چرخه ی آموزش است.

وی با بیان این مطلب که جامعه هدف ما کار و تولید است و بایستی همه دستگاه ها در این امر مهم دست به دست هم دهند، افزود: با مشارکت و همکاری جدی استانداری، شورای مبارزه با مواد مخدر، شهرداری، بهزیستی، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا وسیمای مرکزاستان زنجان امیدوار هستیم جلوی پیشروی آسیب های اجتماعی گرفته شود و ما می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و با همفکری اینگونه آسیب های اجتماعی را که دغدغه امروز جامعه است، کاهش دهیم.

سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با این توضیح که طرح کاج(کاربست مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید) در سال 93 توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارشناسی شد گفت: خروجی اصلی و جمع بندی این طرح در سال 98 انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای  این طرح در سه مرحله انجام می شود. آموزش پیشگیری از اعتیاد بصورت کوتاه مدت، مرحله دوم، میان مدت، شناسایی کسانی که در آستانه گرفتاری اند و آسیب پذیر هستند و سومین مرحله فرد غرق شده که باید از جامعه جدا شود و به مراکزی مثل بهزیستی معرفی گردد.

بنیادی بیان کرد: طبق اطلاعاتی که در سامانه رفاه ایرانیان ثبت شده متاسفانه در کل استان زنجان 573 نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم.

وی گفت: این تعداد از  کودکان بنا به دلایلی از قبیل فقر درآمدی، فقر فرهنگی، معلولیت، دوزبانه بودن، عدم دسترسی به مدرسه، نداشتن اوراق هویتی و درگیری با آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد از تحصیل بازمانده‌اند.

سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجانعنوان کرد: با وجود اینکه متولی اصلی رسیدگی به این امرآموزش و پرورش است مجموعه ما در کنار اینها به عنوان کمک کار و تسهیل کننده عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه بازماندن از تحصیل این کودکان خودخواسته نیست، افزود: اگر این کودکان به چرخه تحصیل بازنگردند قطعا  آسیب های جدی تری از سوی آنها به جامعه وارد خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر