logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۶۳۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

29 واحد تولیدی در استان زنجان به چرخه تولید بازگشتند/ سرمایه‌گذاری در استان زنجان به بیش از 66 هزار میلیارد ریال رسیده است

29-واحد-تولیدی-در-استان-زنجان-به-چرخه-تولید-بازگشتند-سرمایه‌گذاری-در-استان-زنجان-به-بیش-از-66-هزار-میلیارد-ریال-رسیده-است

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در استان زنجان گفت: سرمایه‌گذاری در استان زنجان به بیش از 66 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در امروز در چهاردهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره اظهار کرد: به استناد ارزیابی وزارت کشور استان زنجان رتبه دوم در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را کسب کرد.

وی به کاهش استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در استان اشاره و تصریح کرد: نرخ استفاده کنندگان بیمه بیکاری در استان از نیمه دوم سال 95 تاکنون کاهش  یافته حداقل به میزان 800 نفر رسیده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به احیای 33 واحد تعطیل استان زنجان در سال 95 بیان کرد: در سال گذشته ظرفیت تولید بیش از 200 واحد صنعتی نیز و افزایش یافت و از اشتغال 6 هزار و 500 نفر نیز صیانت شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز 29 واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند گفت: از اشتغال 8 هزارو 777 نفر نیز در استا صیانت شد.

فغفوری با اشاره به اینکه 6 واحد تعطیل شده نیز به چرخه تولید باز می‌گردند افزود: با برگشت این واحد‌ها به چرخه تولید در استان برای بیش از 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در سالهای 95 و 96 طبق مصوبه هیئت وزیران به میزان 152 میلیارد ریال و تقسط 310 میلیارد ریال افزود: 2 هزار و 620 میلیارد ریال بدهی مالیاتی نیز تقسط شده و 340 میلیارد ریال جرايم مالیاتی هم در سال 95 بخشیده شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان به تقسط 58 میلیارد ریال جرائم شبکه بانکی و تقسیط مجدد 855 میلیارد ریال بدهی به شبکه بانکی در سال 95 افزود: همچنین فک رهن سه سند مادر شهرک صنعتی خرمدره که رهن بانک‌های سپه ٬ صنعت و معدن و کشاورزی قرار بود انجام شد و امکان ارايه سند تفکیکی به واحدهای مستقر در این شهرک فراهم شد.

وی به مهمترین اقدامات سرمایه گذاری در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده براساس پروانه بهره‌برداری صادره از 25 هزار میلیارد ریال در سال 92 به بیش از 66 هزار  میلیارد ریال در سالجاری رسیده است.

فغفوری خاطر نشان کرد: رتبه سرمایه‌گذاری صنعتی استان از 18 به 14 کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد سرمایه‌گذاری تحقق یافته موجود استان از ابتدای سال 95 تاکنون اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: زنجیره تولید سنگ آهن استان از استخراج تا تولید و شمش فولاد با امکان فرآوری حداقل 2 میلیون تن در حال حاضر و افزایش به بیش از 3 میلیون تن در سال آینده تکمیل شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید در صنعت نساجی با اشتغالزایی بسیار زیاد بخش ریسندگی٬ نخ بافندگی٬ چاپ و تکمیل و رنگرزی و تولید پوشاک گفت: با افتتاح شرکت پویا ریس که از بزرگترین تولیدکنندگان نخ پنبه ظرفیت تولید استان در این محصول بوده به بیش از 25 هزار تن رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین با راه اندازی فاز اول شرکت سرجین بافت در سه ماهه اول سال آینده اولین واحد دوزندگی با ایحاد اشتغال 500 نفر در استان ایجاد خواهد شد و زنجیره تولید صنعت نساجی تکمیل می‌شود و فاز‌های بعدی نیز در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر